Skumt vid urinfläckarna.

Mysaan

Trådstartare
Vet inte om den hamnar rätt men testar här.

Innan ni säger något vill jag tala om att jag är mycket medveten om att något är generalfel på pållen och jag har jagat veterinären hela dagen.

För tre dagar sedan när jag mockade så upplevde jag att det i ytterkanten av urinfläcken och på en fläck där det normalt är urin såg konstigt ut. Hästen står på spån och normalt är det gulbrunt där han kissat. Denna gången såg det ut som något hällt ut väldigt lös kyllera på denna fläcken. Tänkte inte så mycket på det eftersom det ofta är fuktigt i hela boxen när det är regnit ute. Trodde att det kunde varit något i spånet som gjorde att det såg konstigt ut.

I dag när jag mockade såg det åter igen ut så där. Och dessutom mycket mer än förra gången. Trots att han druckit lika mycket som vanligt och då brukar ha 1/3 dels box full med pink så var det denna gången väldigt lite som såg pinkit ut resten såg så där konstigt ut.

Någon som kan ha en aning om vad detta kan vara? Någon som varit med om något liknande???

Är så jäkla rädd att det ska vara något allvarligt så jag måste ta bort honom. :cry:

Sv: Skumt vid urinfläckarna.

Inte så att han har smuts innanför huden liksom... En del får ju det...

Sv: Skumt vid urinfläckarna.

Ska kolla det fast borde det inte se konstigt ut jämt då?

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 706
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 765
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 478
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 923
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama