Skum hälta!

M

Mrs_Malfoy

En av mina hästar blev halt på ett framben för ca 3 veckor sen. Åkte in till klinik efter fem dagar och hästen var då ohalt. Har nu ridit honom i ca 1.5 veckor och han har känts lite skum men inte så att han är halt. Skulle hoppa igår, hästen var pigg men kändes inte fräsch. Hoppade lite iaf för att provocera det som kändes fel. Hästen var skitfin och hoppade bra språng. Efteråt haltade han på ett framben.
I morse var han ohalt igen och fick gå ut i hagen. När han kom in markerade han ytterst lite när han travade.
Veterinärerna hittar inget i benet på honom. Både böjd och röntgad. Någon som har varit med om något liknande? Han är inte varm i benet. Hästen är sju år så han är inte så gammal... :crazy:

även väldigt unga hästar kan få skador så åldern spelar nog ingen roll. Kanske det sitter musklerna, har någon kollat igenom alla muskler ordentligt. Att hästen haltar kan bero på många saker. det behöver inte sitta i benet.

hört att vissa hästar kan bli halta av att ha problem med tänderna för att dom går å spänner sig så.. hade en sån häst i stallet.. skumt men ändå rätt logiskt...

Tipps,ta gärna ut en massör som kollar igeom hästens muskler.

Min häst blev halt i sommras, vet hittade inget fel, jag tog grannen till hjälp, hon är utbildad hästmassör, jag fick springa med honom en gång å så sa hon bara, där sitter d, fram i bogen mellan benen har han sträckt sig ;p skritta du å så visade hon hur jag skulle massera, så ja jag skrittade å sedan försvann hältan ;p :bump:

Liknande trådar

Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
1 041
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 094
Senast: animalasia
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: Anna-Bella
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III