skulle visa upp Vitle idag

V

Vitle

Idag kom en tjej som bor några kilometer bort för att kolla in Vitleros :p Hon är ju vida berömd för sin fina man :love:
Iallafall så var min lilla hund med och hängde i Vitlesvansen och sa till Ingela "titta vad snäll hon är" Jag försökte ropa in Isaflora (hunden) för så därrrr gör vi ju inte eeeeeeeeeeeh :o
Senare när Ingela hade åkt så lekte vi lita alla fyra Vitle,Lillan,Isaflora och jag. Hagen går liksom lite som ett z och det var ett tag sedan jag kollade stängslet så jag gick för att inspektera :bump: :bump: :bump:
Efter mig kommer 2 nyfikna hästar och en hund :bump:
På tillbaka vägen var det tävling om vem som kom först. Vi sprang allihop och så fintade jag dom lite genom att springa tillbaka :devil: dom vände dom och sprang med :banana:
Jag var så himla uppåt efter denna lilla tur :love:

Sv: skulle visa upp Vitle idag

Å så säger dom att hästar inte har humor? Jag brukar också leka tafatt och springa i kapp min pålla, ena varvet jagar jag henne hängandes i svansen och nästa varv jagar hon mej med ett stadigt tag i jackan. Dansa runt varann och kicka åt varann är andra roliga lekar. Det är väl det som kallas hästjazz? :p

Låter precis som mig det där. :D Hänga i svansen är dock nog inte så populärt hos min häst för han har blivit biten så han är ganska tidig att varna numera.. men han sparkar aldrig.

Springer gör vi dock, och det roliga är ju när man finar och byter håll på en femöring - det är enda gången man inte ligger sist. :angel: Dessutom blir ju kusen helt galen och både skriker och står på bakbenen - HINGST! :devil:

Hela grejjen är ju att man sätter igång adrenalinet i kroppen på kusen, det är ju det som är så kul. :cool: Sen när jag har gått går det ut över hagkompisarna. :p Ibland hänger dom med också men jag försöker att ine leka med andras hästar, man vet aldrig vad ägarna tycker.

roligt att du haft en så fin dag! :)

Min hingst älskar att gå och leda mig...han tar tag i jackärmen...sen går han...runt,runt,runt...eller om man har en dragkedja...då tar han tag i stroppen och drar upp,ner,upp,ner...tills man ber honom sluta...men jag har testat springa med honom i hagen...men det gör jag inte om...för jag hann få hjärtat i halsgopen. Inte för att han är elak...men han är inte så bra på att få stopp på sin kropp :rofl: , höll på att braka igenom hagen :o , men glad var han för det. :banana:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 064
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 027
Senast: Nota
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 415
Senast: Fibusen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama