Skulle ni....???

Nikki o Fabian

Trådstartare
Skulle ni kunna tänka er att låna ut eran häst som träningshäst till massör som är under utbildning?

Argumentera gärna erat svar.

Sv: Skulle ni....???

Ja, men bara om jag känner till människan väl. Skulle inte lämna dem ensamma heller, endast om vi är riktiga kompisar sen tidigare.

Jag vet inte vad som kan gå fel, om nu nått kan gå fel?
Jag ska nog ta ut en som håller på att utbilda sej men jag känner inte människan men jag ska självklart vara med, man vill ju höra vad hon har att säga, för nått måste hon ju kunna.....

Jag har gjort det med Arthur,hon höll oxå på att utbilda sig och behövde praktik hästar att öva på...
Red Arthur dagen efter och han kändes jätte mjuk o fin att rida,så något rätt måste hon ha gjort;)

tror inte du behöver vara orolig!

mvh Arabizar

Ja, min stallägare utbildade sig till massör, och hon fick använda min häst som "övningsobjekt". Jag har tagit ut hästmassör till honom tidigare, och jag tycker inte att det var någon skillnad alls mellan den färdigutbildade och den som var under utbildning. (Nu hade hästen inga problem med muskulaturen, så det kanske hade varit annorlunda om han hade haft det! ;) )

jag har haft ute en, hon vart i slutändan på sin utbildning då & hon vart lika duktigt som en färdigutbildad! jag kände som så att inget kan ju gå fel, men givetvis vart jag med under massagen, kände inte personen sen innan.

kan säga att jag fortfarande använder mej av henne som massör, ända skillnaden nu är att hon är fullt utbildad & har mer erfarenhet!! super duktig!! :)

Ja, jag har gjort det, en tjej som var under utbildning och behövde praktikhästar att öva på! Allting gick jättebra, inget jag ångrar alls!

Självklart! Jag tror det är oerhört svårt att göra nån skada med massage, men blir det något rätt så gör det ju gott.

Absolut. PM:a gärna numret till mej jag känner en i Sthlmstrakten som kanske är intresserad av att låna ut alla sina (ca 9 hästar) för övning. (såg att du bor där)

Liknande trådar

Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 339
Hästvård Någon som har varit med om att hästen får skador/permanenta fel efter själva penicillin chocken är över Inte att det skadat sig...
Svar
1
· Visningar
353
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 823
Senast: Stergo
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 065
Senast: Zetly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar