Skulle män acceptera detta.

Sv: Skulle män acceptera detta.

Läkaren gjorde sannolikt inte fel med flit.
Undrar om det inte fanns möjlighet att be någon kollega om hjälp?

Jag har uppsökt läkarvård rätt ofta pga diverse olyckor.
Jag kanske har haft tur men jag har flertalet gånger varit med om att sjuksköterskor och läkare konsulterat/tagit hjälp av kollega.

Gissa att mitt förtoende ökat för den som haft mig som sin patient :)
 
Sv: Skulle män acceptera detta.

Lite OT men jag har funderat flera gånger när jag studerat sådana här olyckliga och vidriga fall inom förlossningsvården, skriftligt som på tv - vad tusan gör farsorna?


Jag skulle drilla min man stenhårt så han förstod att hans roll var att ta hand om mig och se till mitt bästa.

Jag vill ha honom vid min sida som den av oss som har kvar logiken och förmågan att tänka rationellt.
Han ska slå näven i bordet om aktionen är för passiv från personalen, förlossningen börjar bli utdragen/komplicerad och han märker att jag inte är med längre.
 
Sv: Skulle män acceptera detta.

Kan berätta lite om min historia. Efter jag hade fött min dotter så sprack jag väldigt mycket. En läkare kom dit och sa att han skulle känna lite där nere. Javisst sa jag. När han sa att han skulle känna där nere så trodde jag det var runt slidan. Men nejdå då kör han upp ett finger i mitt rövhål. Och jag bara sätter mig upp och skriker va f*n han gör där. Han blev helt till sig och sa att han hittade fel. Herregud, han är läkare han borde veta vilket hål han ska känna.:mad:

Men iallfall så skulle jag sövas ner för jag skulle sys där nere för jag hade som sagt spruckit in till musklerna. Han sa att jag var för tjock för att sövas ner så istället skulle dom sätta en bedövning i ryggen. Trött och sliten som jag var så satte jag mig upp. Han stack mig i ryggen minst 6-8 gånger och jag skrek för det gjorde så ont och han hittade inte rätt. När han sa ska vi prova en gång till jag vände mig och och sa en del saker som jag inte vill säga här.:rofl:
Enda jag ville var att sova, träffa min nyfödda barn och han ville forsätta plåga mig med att trycka in den nålen. Lite längre bort i rummet så stod det 3 elever och pratade om vilken restauranger dom hade varit på. Kan säga att jag sa mitt där också. Till slut så sövde dom ner mig.:rofl:

Mvh
 
Sv: Skulle män acceptera detta.

Kan berätta lite om min historia. Efter jag hade fött min dotter så sprack jag väldigt mycket. En läkare kom dit och sa att han skulle känna lite där nere. Javisst sa jag. När han sa att han skulle känna där nere så trodde jag det var runt slidan. Men nejdå då kör han upp ett finger i mitt rövhål. Och jag bara sätter mig upp och skriker va f*n han gör där. Han blev helt till sig och sa att han hittade fel. Herregud, han är läkare han borde veta vilket hål han ska känna.:mad:


Fast jag ser inget konstigt alls i det. Om man har spruckit mycket vill läkaren känna om ändtarmen är hel. Var du glad att han kände noga.

Och är man så kraftig att en läkare inte rekommenderar sövning, då är det också många ggr så att man kan vara x svårstucken i ryggen. Fettet är ivägen, det är svårt att känna var man ska lägga sticket.
 
Sv: Skulle män acceptera detta.

Kan berätta lite om min historia. Efter jag hade fött min dotter så sprack jag väldigt mycket. En läkare kom dit och sa att han skulle känna lite där nere. Javisst sa jag. När han sa att han skulle känna där nere så trodde jag det var runt slidan. Men nejdå då kör han upp ett finger i mitt rövhål. Och jag bara sätter mig upp och skriker va f*n han gör där. Han blev helt till sig och sa att han hittade fel. Herregud, han är läkare han borde veta vilket hål han ska känna.:mad:

Jag måste förtydliga.
Om läkaren sagt det som skrivits ovan, då innebär det sannolikt INTE att han hittat fel hål, utan att han hittat fel i det hålet han var, alltså ändtarmen.
Du har med andra ord antagligen spruckit mer än du förstått.
 
Sv: Skulle män acceptera detta.

Klart att ingen läkare gör fel med flit!men att man ska behöva stå ut med så grava misstag är oacceptabelt.
 
Sv: Skulle män acceptera detta.

Usch, jag de borde ju veta vad de gör.
Men efter att jag haft mkt diskussioner med läkare så vet jag att det man krävas några stick för att få dit bedövningen, speciellt om man har hull på ryggen.

Eftersom jag skulle ha planerat snitt med spinalbedövning & är extremt nålrädd så kände läkaren efter dagen innan på min rygg & han sa att de kommer hitta rätt ställe direkt för han kände alla kotor tydligt & det hela gick ju bra, de satt bedövning lätt som en plätt.
& det kändes inte heller innan de drog ut nålen.
men det är ju lite annorlunda med epidural än med spinal har jag föstått, dessutom slipper man en slang i ryggen med spinal.

Men att inte veta vad som är fram & bak på en patient är illa.:smirk:
 
Sv: Skulle män acceptera detta.

Jag hade inte accepterat det, jag hade slagit någon efter tredje försöket, och jag skämtar inte. Jag har gjort det förr och jag skulle göra det igen.

/Jenny - galet nålrädd
 
Sv: Skulle män acceptera detta.

Jag måste förtydliga.
Om läkaren sagt det som skrivits ovan, då innebär det sannolikt INTE att han hittat fel hål, utan att han hittat fel i det hålet han var, alltså ändtarmen.
Du har med andra ord antagligen spruckit mer än du förstått.

Jo jag vet hur mycket jag sprack. och jag sprack enda till ändtarmmuskelsringer. Men han sa att det var inte där han skulle känna utan lite längre upp, det var nog svårt för honom att för hålet var för stort för honom..:angel:

mvh
 
Sv: Skulle män acceptera detta.

Jag hade inte accepterat det, jag hade slagit någon efter tredje försöket, och jag skämtar inte. Jag har gjort det förr och jag skulle göra det igen.

/Jenny - galet nålrädd

Usch ja, men då blir det inget stick alls kanske, fast beroende på hur illa det är kan amn ju överleva det.
När det gäller bedövningar kan jag tänka mej att många inte vill vara utan dessa.

Jag åkte en gång till akuten med misstänkt blodpropp i benet, var i 20 årsåldern & hade just bytt pillersort efter att inte ätit det på ett tag.
Jag vägrade ta blodprov & de kunde inte tvinga mej heller, jag sa ju klart & tydligt att jag hellre dog än att de fick sticka mej så vad kunde de göra?bara att ligga & vänta några timmar för observation, men i slutändan fick jag äta ngt blodtunnande & sätta på ngn blodtunnande salva på bulan & åkte hem.Var öm i benet ngn vecka men sedan gick det över.
I efterhand kan man ju tänka över varför jag ens åkte till akuten när jag sa jag hellre dog än blev stucken, då spelar det ju liksom ingen roll om jag dör hemma eller på sjukhuset:angel:

Så jag förstår dig helt & fullt.
 
Sv: Skulle män acceptera detta.

Klart att ingen läkare gör fel med flit!men att man ska behöva stå ut med så grava misstag är oacceptabelt.


Det var därför jag funderade över om det verkligen inte fanns någon kollega han kunde tagit hjälp av?
 
Sv: Skulle män acceptera detta.

Det kommer jag att göra. :devil:

Allvarligt talat, ja, absolut.
Jag har läst den ena historien efter den andra som anses vara normal/till gränsen till onormal/katastrof.

Min kille känner mig och när han märker att situationen börjar bli otrevlig så SKA han agera.
Jag skulle bli otroligt besviken om han inte gjorde det.

Jag har själv vänner irl som legat på förlossningen med krystvärkar i bortåt två dygn, där det slutat med underliv som gett men lång tid efteråt samt katastrof och akutsnitt BARA för att det absolut skall vara vaginal förlossning.

När jag fått ta del av deras "förlossningsjournaler"(?) har man sett hur kvinnan blivit allt mer utmattad och andra skumma tecken som någon borde reagerat på mkt tidigare?

Deras män har givetvis suttit tysta i ett hörn och inte vågat opponera sig mot sjukvårdsexpertisen.

Min kille måste vara av det logiska/rationella och ifrågasättande slaget och innebär det i förlängningen att sjukhuspersonalen är lättade när vi åker hem - so FINE!
 
Sv: Skulle män acceptera detta.

Jo jag vet hur mycket jag sprack. och jag sprack enda till ändtarmmuskelsringer. Men han sa att det var inte där han skulle känna utan lite längre upp, det var nog svårt för honom att för hålet var för stort för honom..:angel:

mvh


Stackare, att spricka hela vägen är inget roligt. Men bra att det fixade sig. Vänligen G.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 667
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 074
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 707
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 416
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avlivning älskade katt
  • Valp 2024
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp