sorbifolia
Trådstartare
Okej inte imorgon längre för jobbsaker men del av söndag! Om 2 veckor kan jag söndagen!
Det måste vara tidigt på söndagen isf, för jag måste åka hemöver igen senast kl 12 tror jag.... Men vi kan messa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej inte imorgon längre för jobbsaker men del av söndag! Om 2 veckor kan jag söndagen!
Vad härligt det ser utTänkte bara titta in här lite snabbt och visa upp bildbevis på att hästarna nu är på plats på gården!
Och de verkar mycket nöjda med sin stora fina hage! Känns som ett riktigt bra beslut jag gjort med flytten, ångrar iaf inte hittils även om det kommer bli MYCKET jobb framöver....
@the_connemaraTänkte bara titta in här lite snabbt och visa upp bildbevis på att hästarna nu är på plats på gården!
Och de verkar mycket nöjda med sin stora fina hage! Känns som ett riktigt bra beslut jag gjort med flytten, ångrar iaf inte hittils även om det kommer bli MYCKET jobb framöver....
Jag tycker också det varit/är en kul tråd!Ångrade mig, du hade fått svar redan
Spännande att få hänga med på flytten!!
Verkar som om du fått halva buke att drömma om Skåne @sorbifoliaJag blir nästan sugen på att också flytta till gård efter att ha läst den här tråden... Fast jag har så himla dåliga erfarenheter i bagaget att jag tvekar.
Men det här stället hade varit perfekt och var inte så farligt dyrt heller: https://www.hemnet.se/bostad/gard-4rum-skanes-fagerhult-orkelljunga-kommun-sandhult-7230-20732056
Verkar som om du fått halva buke att drömma om Skåne @sorbifolia
(Själv förstår jag inte språket så lär bli kvar i Mälardalen trots leran )
Vill bara påpeka att det varken är vindstilla eller fritt från lera i SkåneJag har iofs drömt om Skåne i många år. Tror jag gjorde en tråd för några år sen också. Men jag har lovat mina föräldrar att inte flytta så länge de lever, så 5-10 år till får jag stå ut med vinden och leran i Mälardalen...
Vill bara påpeka att det varken är vindstilla eller fritt från lera i Skåne
Pratade med min Skåne-kollega idag, om att jag nog skulle fixa i ordning termobaren till mina hästar snart. Hon hade inte ens någonNä, men det är argumenten folk kommer med när jag säger att jag ska flytta. "Men hur ska du stå ut med all lera? Och tänk så mycket det blåser!". Varvid jag ser mig omkring och undrar ifall de missat vädret vi har... Om jag inte missförstått så är det snö, minusgrader och vinter som är under kortare period i Skåne jämfört med tex Uppland. Vilket är precis vad jag vill slippa.
Nä, men det är argumenten folk kommer med när jag säger att jag ska flytta. "Men hur ska du stå ut med all lera? Och tänk så mycket det blåser!". Varvid jag ser mig omkring och undrar ifall de missat vädret vi har... Om jag inte missförstått så är det snö, minusgrader och vinter som är under kortare period i Skåne jämfört med tex Uppland. Vilket är precis vad jag vill slippa.
Helt korrekt! Jag slipper också gärna snö, is och minusgrader, bor i södra HallandNä, men det är argumenten folk kommer med när jag säger att jag ska flytta. "Men hur ska du stå ut med all lera? Och tänk så mycket det blåser!". Varvid jag ser mig omkring och undrar ifall de missat vädret vi har... Om jag inte missförstått så är det snö, minusgrader och vinter som är under kortare period i Skåne jämfört med tex Uppland. Vilket är precis vad jag vill slippa.
Halland, där jag bor, är också behagligt fritt från tjäle för det mesta Visst kan det komma köldknäppar - förra vintern hade vi mellan minus 10 och minus 15 nån vecka före jul - men väldigt sällan så länge att det faktiskt blir tjäle. Knölig ridbana har vi dock även här - räcker ju att ytlagret fryser efter att det varit blött och kladdigt, så blir det knöligt och oridbartLäste för många år sedan en artikel om Peter E. Han berättade om hur han la upp jobbet med hästarna på sommaren när det var lite hårt i marken
Ha. Ha.
Tjäle föll honom inte in att det kunde bli.
Jag säger bara...Februari med knögglig is över hela ridbanan.