Skulle behöva några råd!

L

Linn_89

Vilka är era bästa tips till en som inte hoppat så mycket och ska hoppa på lektionen på Torsdag? Vad brukar de som hoppat lite oftast göra för fel? Jag har ridit ganska mycket annat och inte hoppat så mycket under mina sju år på hästryggen :crazy: :(

Nu är jag jätterädd för att jag ska "vara obehaglig mot hästen" eftersom att jag inte har så bra hoppvana som sagt!

Vilka är era bästa tips?? :confused: Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp!!

Tänk på att hålla i manen så att du inte ger hästen ett ryck i munnen, samtidigt så brukar man komma upp lite bättre ur sadeln då också, så att du inte dunsar ner i hoppet.
Det är bara att träna på, så brukar man kunna känna efter när man kan släppa manen och klara själv och så.
Lycka till!

Ett fel som jag gör ibland är att jag hoppar före hästen... Då blir det lätt stopp..

Lycka till, det kommer säkert gå jättebra! :banana:

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 748
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 943
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur