Skuldkänslor...

Misiaczek

Trådstartare
Jag sitter här och har skuldkänslor... Jag anmälde nämligen en annons jag såg på blocket ang en valp som säljs när den är under 8veckors ålder. Den skulle visserligen bli 8v i slutet på veckan, men det oroväckande var att det var redan valpens andra hem! Så uppfödaren (som har en kennelsida då h*n "regelbundet" avlar på sina blandrashundar) har sålt valpen ännu tidigare :mad: Och den här nya ägaren som nu säljer sin lilla valp gör det efter bara något dygn då tydligen en familjemedlem utvecklat allergi, och de måste akut göra sig av med valpen :crazy: Så oseriösa valpköpare tycker jag, kunde dom inte bara besökt uppfödaren under en dag då lite innan för att se så att ingen reagerar på valparna, för att utveckla allergi på ett dygn tror jag inte på :mad:
Men nu till saken...jag har skuldkänslor för den lilla valpen!! Då den tydligen inte har bra seriösa människor kring sig, vart hamnar den nu?? :( Kommer blocket tillåta samma epostadress lägga ut ny annons igen? För jag antar att de inte känner någon att sälja valpen till då de var tvungna lägga ut annons på blocket.. Och uppfödaren då, fattar inte varför denne inte tar tillbaka valpen om de nya ägarna bara hade haft den någon/ett par dagar :crazy:
Så nu sitter jag här och har skuldkänslor över att blocket ändå tog bort annonsen och valpen inte får någon bättre chans till ett bättre hem :( Så vet inte om jag gjorde rätt eller fel som anmälde annonsen......gentemot just den valpen alltså...:confused:

Sv: Skuldkänslor...

Dom måste ju bli av med hunden uppenbarligen på något sätt oavsett blocket eller inte, hoppas dom hittar ett bra hem på annat håll istället. Den kommer antagligen inte från någon bra uppfödare så det är nog bra den inte går tillbaka dit.

Allergi verkar vara lite standardanledning till att sälja sina djur. Det bästa hade kanske varit och ringt och pratat med dom om valpen, frågat vart den kom ifrån osv så man kan prata med uppfödaren om det och förklara att man inte säljer så små valpar.

Ingenting lär ju förändras till varken det bättre eller sämre för att blocket tar bort annonsen. Dom lägger nog ut en ny ganska så direkt på någon annan sida om inte annat.

Sv: Skuldkänslor...

Allergi verkar vara lite standardanledning till att sälja sina djur. Det bästa hade kanske varit och ringt och pratat med dom om valpen, frågat vart den kom ifrån osv så man kan prata med uppfödaren om det och förklara att man inte säljer så små valpar.

Dom skrev i annonsen adressen till uppfödaren, därav visste jag att det är en blandras uppfödning och att valpen verkligen sålts tidigare. Men nu är annonsen borta så även adressen till uppfödarens hemsida. Jag vågade dock inte själv skriva nåt till uppfödaren, ville inte att denne skulle se min mejladress och därmed mitt fullständiga namn

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vår älskade hund Zorro, långhårig Schäfer kille född den 24/5-2015. Du kom in i vårat liv, igenom att vi hittade dig via en annons på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 429
Senast: Bexzor
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 027
Senast: Monstermom
·
Hundavel & Ras Vet inte om man ska skratta eller gråta. Kikar lite på annonser. En sjukdom/beroende, är inte ute efter något nytt. Har ju fått hem...
Svar
1
· Visningar
1 228
Senast: KaffeKask
·
Övr. Hund Jag har alltid varit för att man ska tänka igenom sitt hundköp framför allt för att det ofta blir billigare än att köpa "grisen i...
Svar
13
· Visningar
1 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka