Skryttråd!

Jamtland

Trådstartare
Alltså, en del dagar är man ju bara så nöjd med sig själv! Jag har ju ett gäng hästar, fina och väluppfostrade för det mesta. Men den som jag är mest mallig för är min underbara treåriga shettis. Hon är den enda som jag fött upp själv, och jag ger mig själv stora A och en stjärna i kanten för den!
Hon är helt fantastisk! :bow: Modig, orädd, människokär, lättlärd, social, vacker, osv, osv... :love:
Jag är så jävla stolt över henne! Hon är inkörd, går att köra med allt, gör alltid sitt bästa och det har varit helt komplikationsfritt att komma dit!
När hon var på utställning som åring så fick hon inte så bra kritik av domaren vad gällde exteriören, men däremot så påpekade han för alla att min ponny hade den lugna, trygga "shettisblicken" som dom ska ha. Det har hon fortfarande! En lugn trygg blick som utstrålar kärlek till alla på två ben! Gud så jag älskar henne!!!! :love:

Sv: Skryttråd!

Visst blir man glad är man vet att man inte bara är hemmablind utan att domare oxå tycker om ens häst :)

Ja jag tycker man ska ge sig själv en klapp på axeln ibland, finns inget härligare än när man har gjort framsteg.

Jätte kul!!!! :)

Svar till er alla:

Härligaste känslan är ju att det faktiskt är mycket MIN förtjänst att hon är som hon är... Jag är så MALLIG!!! :)

Fast dom andra hästarna är underbara dom också så är det ju inte lika underbart när dom uppför sig som när min lilla bebis gör det!

Jenny

Känner för att skryta lite jag med...

Pållen är skadad, men jag har idag börjat gå på promenad med honom efter en tid i sjukhage/box.
Han var så pigg och trippade på så glatt, men han gick ändå så snällt vid min sida med hängande grimskaft. Precis som det ska vara, men ändå...
Jag blev så glad av den promenaden med honom för att han kändes så lyhörd, fast han nästan bubblade av överskottsenergi.

Åh, vad jag älskar den hästen.....

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har besökt och haft hästar uppstallade i en hel del stall. I vart och ett av dessa har vi haft vad jag kallar en "stalltomte". En...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
15 777
Senast: Sammet
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 007
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama