Skrotis räddas ur dyn

(NK)
Bit för bit lyckades bybor tillsammans med räddningstjänsten dra upp hästen Skrotis, eller mera officiellt Newtons daughter, ur dyn. Dessförinnan hade den chockade hästen själv gjort ett flertal försök att ta sig upp.
– Området är otroligt farligt för både djur och människor, säger Stig Nilsson som bor närmast.

http://www.kuriren.nu/\GEN_Utmatning_Ettan.asp?CategoryID=3138&ArticleID=1538112

Sv: Skrotis räddas ur dyn

läskigt:( tur att de fick upp henne iaf!

Sv: Skrotis räddas ur dyn

Ja stackars häst.
DEt där har jag varit med om en gån en storhäst på 175cm hbl. Gick ner sig i ett dike när häst skötaren var ute och red. och hon var en rätt lång bit hemifrån oxå. Brandkåren kom och försökte få upp honom med sin terrängbil men det gick inte.Han låg i sex tim. vetrinär var på plats och vi var väl 10pers. Men han satt fast nått hemskt. men efter 6 tim sa vetrinären. Nu är det vinna eller försvinna så vi måste bara dra nu rakt upp. så bonden fick ta sin traktor och dra upp honom. Och han klarade sig. mkt svag och vinglig så fick vi honom bort till transporten som kommit och han var så rädd och svag så han la sig flera ggr på vägen till transporten. Han fick sommaren på sig att ta igen sig och sen blev han bra.
Uch de var riktigt läskigt. Man lyckligt slut. Vi grät allihop. Och jag gör det än idag då jag tänker på det.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (NK) Räddningstjänsten i Gunnarsbyn fick i går rycka ut och hjälpa en häst som hade gått ner i en isvak. Olyckan inträffade i närheten...
Svar
0
· Visningar
692
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama