skriver igen =)

J

jump_

Jag har en arabkorsning på 12år. Han har normalt 37,2 i temp vilket är rätt lågt men iaf..igår ramlade han ihop när jag red...Fick upp honom fort och tordde att han bara hade snubblat men så var det inte. Kom tillbaka och hästen har 38,5 i temp, han var också varm i hovarna..Ringde vet på kvällen och frågade vad jag skulle göra. Tempen gick ner och viisade då bara 38,3. Hon sa att han inte fick gå ut och äta nått utan stå inne och äta hö. Han var också lite uttorkad märkte vi på kvällen. Imorse när jag kom ut i stallet så hade han 38,0 i temp och hade druckit en hel hink med vatten vilket är väldigt onormalt för att vara min häst. Nån som har nått tips på vad det kan vara, bör jag ringa ut vet??
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik får återkommande feber, igår kväll var vi inne hos veterinären igen. Hon fick hög feber och blev hängig för ca en månad sen...
Svar
4
· Visningar
1 421
Senast: Amaranthe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 959
Hundhälsa Hur länge klarar sig en hund utan mat? När jag söker så står det alltifrån 7-14 dagar och gäller oftast hundar som är kräsna och...
2
Svar
31
· Visningar
4 790
Senast: Migo
·
Hästvård Hejsan! I lördags eftermiddag fick min ena häst gaskolik. Antagligen beroende på att hon äter metacam för knä- och kotledsinflammation...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp