skrivaren + 2000

astronaut

Trådstartare
Har idag försökt installera våran skrivare (HP PSC 500 All in one) utan resultat, får bara fram att det ej går p.g.a att programet ej stödjer Microsoft 2000 (vi har då Windows 2000 Professional). Först så hittade vi inte orginalskivan, så då försökte vi med att ladda ner programvaran via internet. funkade inte.
Hittade efter ett tag orginalskivan och vi installerade den .. utan resultat. det var något med DOS och något mer som ej kunde laddas.

Sen så gav vi upp så sa jag till pappa att vi kunde försöka med min skrivare, en Lexmark Z35, men även samma sak där.
Allt efter att vi köpt en ny hårddisk, som då hade windowns 2000 Professional installerat redan från början.
Och min skrivare är till höjden max 2 år gammal, och den andra cika 7år.

Kan även tillägga att den stora skrivaren (pappas) har funkat 5 gånger, sen inte mer. :confused: :crazy:

Någon som vet hur vi ska göra för att iaf få någon av dessa skrivaren att fungera? Är i behov av att skriva ut, men samtidigt inte råd med att köpa en ny skrivare. Måste man byta ett helt system för att få det att fungera?
 
Sv: skrivaren + 2000

minns inte riktigt vad det står, men efter att ha provat ladda ner det från nätet och orginalskiva så vet vi inte ens varför det krånglar så..
 
Sv: skrivaren + 2000

Jag kan inte ge något tips men jag vet av egen erfarenhet att Win 2000 proff. kan bete sig helt sinnessjukt ibland. Det kan vara en uppdatering som gör att programmet går svajigt och inte vill. Det har jag själv råkat ut för så Win 2000 håller jag mig ifrån. Linux eller Win XP Proff. går däremot bra utom till min scanner som jag måste köra Win 98 på eftersom det inte finns nya drivrutiner till den.
 
Sv: skrivaren + 2000

Kör du med Windows 2000 med SP4

Och hur är det med rättigheter på det konto ni kör
 
Sv: skrivaren + 2000

XP.

vet inget angående rättigheter, vad för rättigheter?:S

men kan tillägga; kan heller inte installera några spel, samma veva där, samma meddelande :confused:
 
Sv: skrivaren + 2000

Laban skrev:
Kör du med Windows 2000 med SP4

Och hur är det med rättigheter på det konto ni kör
Klart jag har rättigheter, fattas bara annat. Med SP4 kraschar det direkt så jag har övergett pyttemjuks junk och kör Apache på servern och Win XP på dom övriga burkarna. Ja förutom scannerdatorn som måste gå med Win 98 pga. kompatibilitetsproblem.
 
Sv: skrivaren + 2000

Om du inte kan installera något program bör du kolla lite nogrannare vad det står för varningsmeddelande. Kanske fattas någon fil du kan ladda ner från nätet. Sen kan du testa att installera skrivaren för Win98 istället så kan det kanske lösa sig.
 

Liknande trådar

F
IT & mobiler Jag har en hel del problem med EA download manager/The Sims 3, där jag registrerar och laddar ner uppdateringar, som måste fungera för...
Svar
2
· Visningar
3 055
Senast: Fozzie
·
IT & mobiler Hej! Är ny här så jag hoppas att jag har lagt tråden i rätt forum. Nu är det så här att jag har köpt en SATA hårddisk (Seagate...
Svar
12
· Visningar
1 470
Senast: rostad
·
Ekonomi & Juridik För att dra en lång historia lite kort, så har jag en häst på foder som det inte funkar med. Någon kanske minns min andra tråd för ett...
Svar
6
· Visningar
1 566
Senast: Betsy
·
M
IT & mobiler Jag har köpt en ny skrivare och installerat korrekt. Däremot skriver den ut med dubbla bokstäver, bokstäverna blir liksom dubbla och...
Svar
3
· Visningar
3 424
Senast: murran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp