Skriva ut lånad e-bok?

aiquen

Trådstartare
Jag har kommit fram till att det kommer bli mycket billigare för mig om jag börjar låna böcker på biblioteket istället för att köpa nya varje månad :idea: och det allra smidigaste är då att låna e-böcker direkt från bibliotekets hemsida. Problemet med det är dock att jag ju måste sitta vid datorn för att kunna läsa dem och det känns ju inte så mysigt.

Så nu undrar jag om någon här vet om det på något sätt går att komma förbi "skriva ut"-förbudet?
Boken öppnas i Adobe Reader...
 
Sv: Skriva ut lånad e-bok?

Man kan ju tex göra en bild av varje sida i boken och sen ta ett program som hittar text i en bild. För att då få ut texten och kunna skriva ut den i tex Word.
Men jag tror det är himla mycket lättare & billigare att gå till biblioteket och låna boken på riktigt!
 
Sv: Skriva ut lånad e-bok?

Tror faktiskt att det blir billigare att gå och köpa böckerna ifråga än att skriva ut dom :idea:
 
Sv: Skriva ut lånad e-bok?

Jo, det tror jag med! De flesta böckerna som finns som e-böcker finns också som pocket. Så det blir nog både billigare, lättare och behändigare att köpa/låna böckerna!
 
Sv: Skriva ut lånad e-bok?

det enklaste, och i längden billigaste, är nog att skaffa en mobil som du kan läsa e-böcker i. Funkar utmärkt för mig, telefonen har man ju alltid med ändå. Man kan ladda hem boken både direkt i mobilen eller via datorn.
 
Sv: Skriva ut lånad e-bok?

Nja det går nog inte att komma förbi "skriva ut"

Om du gillar så bra e-bok så kanske en bärbar dator eller en PocketPC något ;)
 
Sv: Skriva ut lånad e-bok?

*knapplån*

Givetvis är det inte billigt att skriva ut en bok på kanske 300 sidor, men det vore ju smidigt om man i alla fall kunde skriva ut valda delar så slipper man i alla fall sitta vid datorn HELA tiden. Men men, jag får pallra mig iväg till biblioteket och låna riktiga böcker, helt enkelt.

Fast jag ska ändå undersöka det där med att kunna få en bok i mobilen. Fast det låter ju lite litet att sitta och läsa på mobilen?


Edit: Vad är PocketPC, förresten? :o
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 199
Senast: Amk
·
IT & mobiler Hoppas det är någon Mackunnig här inne som vill hjälpa mig. Jag skaffade en MacBook Pro för ca 1 år sedan. Har varit supernöjd och...
Svar
2
· Visningar
1 119
Kropp & Själ Det som jag nämner i rubriken är något som jag totalt saknar. Jag går in för något med hull och hår men orkar aldrig gå ända in i mål...
2
Svar
22
· Visningar
3 300
Senast: Blomskan
·
Hästvård När jag var 14, alltså 6 år sedan köpa ny häst då jag och min första häst växt ifrån varann då jag ville mera än de han hade kompetens...
2
Svar
26
· Visningar
4 350

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp