Skriva på bild

eldione

Trådstartare
Hur gör man det?
Jag vill gärna veta hur man skriver i stor text över bilden, gärna hur man skriver med näst intill genomskinli text också (så man bara ser det som ett upphöjning liksom)
 
Först och främst måste du ju ha ett program man kan göra det på.
 
Då är det väl inga problem?

Välj Textverktyget (en ruta med ett T i verktygsrutan)
Klicka med textmarkören på bilden
Skriv, välj teckensnitt, färg, antialiasing etc i menyraden som öppnas där uppe.

För att göra texten genomskinlig väljer du textlagret (du bör ha ett bakgrundslager med bilden och ett textlager i "layer" rutan.) Sedan minskar du dess "opacity".


text.jpg
 
Jo, det var ett jättestort problem fram tills du berättade hur man skulle göra :D
Tack så jättemycket :bow:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
285
IT & mobiler Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt? Inte ändrar till stor...
Svar
6
· Visningar
473
Senast: Rie
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 923
Senast: gammalek
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 629
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp