skriva av, ge mig råd ang sexlusten..

S

strösslet

hejsan!
jag vet inte var jag ska vända mig längre...
jag och min kille väntar vårat första barn (är i vecka 29+1)
Barnet var inte planerat, och allt blev väldigt hastigt och lustigt, flyttade ihop, och började "leva" tillsammans...

vi har haft det struligt i över 3års tid, mycket sex, han har varit otrogen, m.m m.m m.m

nu till saken är att han vill inte ha sex ?! han tar inte på mig på ett "sexuellt" vis.. visst pussar och hålla om.. men inge sex... vi går på familjerådgivning där ja tog upp detta sist.. gubben vi pratar med fråga min karl vad han trodde de berodde på, min karl skaka på huvudet och sa att han inte visste, han berättade att han t.om hade slutat titta runt på krogen (De få ggr han har varit där)

i sommras så hade vi sex konstant, alltså jag kunde vakna av att han .. ehmn.. ja ... ;) han kunde sova 2 timmar på en natt bara för att ha sex massor och sen åka till jobbet, nu håller han knappt om mig 10min för han är så trött och ska jobba..

jag vet inte va de är för fel... och alla dessa hormoner i mig gör mig ännu mer ledsen.. har gråtit mig till sömns ett par nätter nu för ja känner mig ful och äcklig och otillräcklig.

Jag har försökt tagit initiativet flera ggr, smekt,massage,tända ljus, "porr prat" m.m m.m men inget funkar...

han får upp den utan problem.. men kommer inte "igång" .. bara somnar...

åhh.. så svårt att förklara.. men ja blir galen snart...
min sexlust är överhettad, men han vill inte ha mig...


jag frågade honom häromdagen.. "tycker du att jag är oattracktiv och att du inte tänder på mig så vill jag veta det, jag kommer bli sårad, men det känns bättre att veta än att gå och tro en massor"

fick inge svar :confused:

jag är ingen skönhet de vet jag.. men sån förändring har de inte blivit på mig sen i sommras... och ja fråga honom om de va pga graviditeten, men han sa att de absolut inte va pga detta...

åhh.. jag är så förvirrad... jag behöver den närhet man får igenom"sex" jag behöver hans händer ömhet och värme...

vad ska ja göra? någon som varit med om samma ? försökt hitta böcker och info om detta.. men hittar inge....

är jag egoist som tycker och tänker såhär.. ? :(
 
Sv: skriva av, ge mig råd ang sexlusten..

Han kanske är orolig för att bli pappa, särskilt som det bara blev och ni haft det struligt innan ?
Sen ska du inte känna dej ful för att du är gravid.. Man är vacker då oavsett kilon, det är ju en liten bebis som växer i dej, det finaste som finns..
 
Sv: skriva av, ge mig råd ang sexlusten..

Vissa känner bara inte för o ha sex när dom väntar bebis. O vissa blir tvärtom, jag förstår båda beteendena.

Fast det är klart frustrerande för dig om du vill och han inte vill. Vissa tycker det är lite otäckt när det är en bebis där inne o vill inte göra nåt för o skada den. Även om det inte är möjligt men det är inte hjärnan alltid med på...

Acceptera att han inte vill sexa o försök kela lite istället?
 
Sv: skriva av, ge mig råd ang sexlusten..

Min sambo tyckte det var lite obehagligt och 'opassande' när jag var gravid :o. Det löser sig sen. Det kanske händer så mycket i honom just nu att sex inte 'får plats' i hans känsloliv just nu? Han kanske håller på att bli vuxen :)
Hursom måste ni prata om det, och vill han inte pga graviditeten är det nog inte för hur du ser ut utan mer för att det känns 'upptaget' om du förstår vad jag menar. Lycka till !!
 
Sv: skriva av, ge mig råd ang sexlusten..

Exakt så.
Det är inte alls ovanligt att blivande fäder inte vill ha sex med sina gravida kvinnor.
I detta fallet kanske han inte ens ser det sambandet själv...
Det talas ju ibland om att även männen "blir gravida" och kanske är det hormonellt styrt att han inte längtar efter sex just nu *gissar lite* just av detta skälet.

Sexlusten kan variera oerhört även för oss kvinnor som gravida. Min första graviditet var jag TOTALT ointresserad av sex, övriga tre gånger har det varierat under själva graviditeten.
 
Sv: skriva av, ge mig råd ang sexlusten..

Det är som sat inte ovanligt. Tex. kan en del män vara rädda för att de ska skada barnet om man har sex.

Sedan finns såklart andra skäl också, att bli pappa är stort och kan påverka män olika. Att ni går på familjerådgivnin är jättebra, jag kan bara råda er att fortsätta. Just nu kanske han faktiskt inte vet varför han inte vill ha sex men med hjälp kanske ni kan bena ut saker och ting.
 
Sv: skriva av, ge mig råd ang sexlusten..

hej! det är inte själva "penetreringen" jag är "ute" efter... att bara känna hans händer, att han får mig att komma..
eller åtminstone förstår när ja sköter de för egen maskin.. (?) han tycker ja bara är konstig när ja "gör" det själv..

klart jag accepterar det, men då vill ja att han säger de.. så ja inte går o tror en massa... jag har försökt pratat me han.. men han säger bara "ja vet inte" hela tiden...

sexet har inte avbrutits från dag 1 då vi fick reda på att ja va gravid, utan de har trappats av till 0 han har inte rört mig på 2 veckor..
han kan max hålla om mig eller hålla handen 10min innan han slocknar..

jag försöker inte beskylla honom eller klanka ned på honom... men ja mår så dåligt av att inte veta vad problemet är.. är de jag eller han.. mitt utseende eller vad...

ja sexlusten har juh gått upp o ned för mig hela tiden... eftersom han har varit så off har jag varit off åxå.. men den brännande längtan av att han ehmn.. "tar mig" är så stark..

jag förstår om han har mycket i huvudet, men då vill ja att han ska säga de, inte bara ge mig en puss på kinden och vända sig om i sängen och somna...

åhh alla dessa hormoner gör mig galen ... :(
kram och tack alla!<3
 
Sv: skriva av, ge mig råd ang sexlusten..

hej! det är inte själva "penetreringen" jag är "ute" efter... att bara känna hans händer, att han får mig att komma..
eller åtminstone förstår när ja sköter de för egen maskin.. (?) han tycker ja bara är konstig när ja "gör" det själv..

klart jag accepterar det, men då vill ja att han säger de.. så ja inte går o tror en massa... jag har försökt pratat me han.. men han säger bara "ja vet inte" hela tiden...

sexet har inte avbrutits från dag 1 då vi fick reda på att ja va gravid, utan de har trappats av till 0 han har inte rört mig på 2 veckor..
han kan max hålla om mig eller hålla handen 10min innan han slocknar..

jag försöker inte beskylla honom eller klanka ned på honom... men ja mår så dåligt av att inte veta vad problemet är.. är de jag eller han.. mitt utseende eller vad...

ja sexlusten har juh gått upp o ned för mig hela tiden... eftersom han har varit så off har jag varit off åxå.. men den brännande längtan av att han ehmn.. "tar mig" är så stark..

jag förstår om han har mycket i huvudet, men då vill ja att han ska säga de, inte bara ge mig en puss på kinden och vända sig om i sängen och somna...

åhh alla dessa hormoner gör mig galen ... :(
kram och tack alla!<3

Men eftersom bebisen inte är planerad o ni hade ett väldigt struligt förhållande innan kanske han är olycklig? Det är inget vi tjejer har ensamrätt på, att må dåligt och vara deppiga.

Han tycker kanske att det är konstigt för han är så ovan vid det eftersom ni pippade konstant förrut, eller att du har sexlust när han känner som han gör.

Han verkar inte må bra helt klart.. Sen är det ju svårare för dig då han verkar ha noll förmåga att formulera sig muntligt. Fråga om han kan skriva ner vad han känner o samla sig lite innan han försöker prata om det?
 
Sv: skriva av, ge mig råd ang sexlusten..

ja han kan inte formulera sig i ord alls, de har vi haft problem med hela våran "tid" vi känt varandra, han har intekunnat sagt de han känner utan alkohol i kroppen, och bara via sms eller msn.... men efter vi börja gå på familje jouren så har det börjat släppa..

jo han har varit lite hängig till och från, men han säger att de inte är pga de, inte för att ja riktigt litar på de,

men det som sårar mig är att han inte kan säga va de är... han verkar inte bry sig alls...
som en gång t.ex (varnar känsliga läsare fortsätt inte läsa om ni är känsliga)


vi mös o gosa så "fick vi till det" men de va typ in ut sprut slut.. jag hann inte riktigt med, jag "bad" honom hjälpa mig så jag åxå fick bli "nöjd", men inte de... han typ sucka och sa att han skulle dusha.. sen blev de inge mer...
jag tog de i egna händer... men fortfarande ja blev ledsen... han vill inte ta på mig kändes de som..

jag vill lixom försöka förstå hur han tänker och tycker, men när han inte säger något så drar min egen hjärna sina egna slutsattser villket oftar slutar i att jag är väldigt ledsen och nere... som jag inte orkar vara mer, jag vill vara lycklig och gravid och känna mig vacker...

just nu sitter ja bara på mitt feta arlse och vill inte ens gå ut för att ja känner mig så "ful" (klandrar inte honom för detta men han har en inverkan på de)

det käns som om vi går från en par relation/kärlek till en mer vänner relation..
men...
 
Sv: skriva av, ge mig råd ang sexlusten..

Tråkigt att han inte vill ta i dig men det låter som hans problem ligger djupare än på det fysiska planet. Så känn dig inte ful och oattraktiv.. Lätt o säga jag vet..

Fortsätt prata med nån, familjerådgivning?
 
Sv: skriva av, ge mig råd ang sexlusten..

mitt korta råd är: Försök låta bli att analysera sönder saken.
Jag tror han är lika frustrerad som du är över att det inte fungerar och jag lovar, det gör INTE saken bättre...
om du dessutom försöker avkräva honom en förklaring till varför han inte har någon lust, så tror ajg det låser sig ännu mer.
Jag vet bara hur jag själv fungerar när lusten är NOLL - jag har ingen aning om varför, det är bara totalt lustfritt...
 
Sv: skriva av, ge mig råd ang sexlusten..

okej... kräver gör ja inte.. har bara bett om en förklaring en gång. .men de kanske var en gång för mycket :/ jag får ge de lite tid och hoppas på de bästa

familjerådgivning fortsätter vi att gå på, för att börja prata med varandra..

tack alla! kram
 
Sv: skriva av, ge mig råd ang sexlusten..

är nu i v 35 och min situation är väl direkt motsatsen till din :confused: min man vill verkligen och gärna varje dag men jag känner mig helt ointresserad och nästan besvärad av att han så gärna vill:eek: och kan inte sätta fingret på varför. hjärnan vill ju men i kroppen är det no responding i nio fall av tio. det värsta tycker jag är att jag inte verka kunna påverka det ett skit och det känns som jag gör honom besviken, han blir ju inte det men man känner sig bara deppig och otillräcklig.
vi gjorde ett tappert försök igår men fick då väldigt mkt sammandragningar så nu är det nog slut med sex till bebisen är ute.
längtar verkligen till det blir "normalt" igen.
 
Sv: skriva av, ge mig råd ang sexlusten..

Det går ju att göra så mycket mer än att bara ha "in & ut sex", vissa ggr fungerar det inte alls att ha samlag för som du skriver så får man sådana sammandragningar och det tar ju udden av lusten.

Men med smek och kel kommer man långt, man får använda lite fantasi ....
 
Senast ändrad:
Sv: skriva av, ge mig råd ang sexlusten..

fast så mkt in & ut blir det inte:D
Men med smek och kel kommer man långt, man får använda lite fantasi ....
det hade ju vart jättemysigt men som sagt just nu känner jag mig bara besvärad och ointresserad, annars hade vi inte gjort annat ;) och han tycker de inte känns riktigt bra att jag bara ger o ger, han vill ju ge tillbaka med....
det är ju inte lusten som är problemet, bara massa hormoner och 2,5kg i magen som inte vill vara med i svängarna för tillfället... har ju desto mer o ta igen sen :D:dhihi
 
Sv: skriva av, ge mig råd ang sexlusten..

om de ändå vore lite smek och kel.. men inte ens de.. han tar inte i mig på nått sexuellt plan alls längre, han kan ge mig en puss och en klapp på magen typ... :(
men somja tror ja skrev tidigare, ja får väl ge honom lite tid.. och så länge ta saken i egna "händer" annars kommer ja bli knäpp :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·
S
Gravid - 1år hejsan! jag behöver bara skriva av mig och förväntar mig inge medhåll eller liknande, kanske tips och råd hur ja ska gå till väga/orka...
Svar
13
· Visningar
1 731
Senast: doglover
·
G
Hästvård Jag har en nära bekant som jag just nu är hästvakt åt pga att h*n har åkt utomlands .Jag har påpekat brister upprepade gånger för...
Svar
8
· Visningar
1 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp