Skrittövningar?

O

Osäker_

Någon som vet någon/några bra övningar man kan göra i skritt? Ska skritta min häst i 2 veckor i ca 30 min :/ Han är redan uttråkad och vill dra iväg.
Så in med förslag på övning om ni har något. :d

Sv: Skrittövningar?

Osäker_ skrev:
Någon som vet någon/några bra övningar man kan göra i skritt? Ska skritta min häst i 2 veckor i ca 30 min :/ Han är redan uttråkad och vill dra iväg.
Så in med förslag på övning om ni har något. :d
¨
Vet ej om detta räknas för hästen, men att du tränar på att stå upp?

Sen finns ju; klättra på kullar, sick-sack mellan träden, gå baklänges?, skänkelvikning i skritt - lite enklare dressyr övningar, rid ut med en kompis och låt dem gå och "umgås".

Det var lite tips från mig. Ha en kul vardag.

Rid lite öppnor och slutor. Undan för skänkel och vändningar. Så att han blir mer koncentrerad på dig och inte tänker på att hitta på massa bus.

Jag håller med Lionqueen i att du kan stimulera din häst med "pyssel" i skogen. Det brukar funka och ger dem stark rygg!

*lånar*

Tack för alla tips. :d
När vi var i skogen idag så drog han iväg :smirk: Men ska byta till pessoat nu så kanske jag kan hålla lite bättre även om jag kanske borde kunna hålla min häst ändå.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 670
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur