Jag har för ett par veckor sedan fått hem min varmblodstravare och börjat arbeta med henne. Hon lärde sig snabbt att gå i form och trampa under sig i skritt och sådana övningar gör vi mycket (sidoförflyttningar, ställa inåt och utåt, lyssna på skänkeln och sånt). Vi tränar också lite i trav, men så fort vi kommer fram i trav hamnar huvudet upp och bakbenen tre km bakom hästen på klassiskt travarmanér. Jag fattar inte riktigt vad jag gör för fel och varför det är så svårt för henne att trampa under sig ett endaste steg i traven, när hon är så otroligt villig att göra det i skritten. Jag ska tillägga att jag inte skulle kräva mer än något/några steg i rätt form i början.
Någon som har något tips?
Har inga grejor för tömkörning eller longering just nu, så det är lite svårt att jobba henne från marken, dessutom tycker jag det är svårt att arbeta hästar från marken på det sättet(är dåligt utbildad på det).
Någon som har något tips?
Har inga grejor för tömkörning eller longering just nu, så det är lite svårt att jobba henne från marken, dessutom tycker jag det är svårt att arbeta hästar från marken på det sättet(är dåligt utbildad på det).