Skriftlig uppsägning av stallplats.

lethal_smile

Trådstartare
Där jag står med min häst nu är det skriftlig uppsägning som gäller. Men vad ska man skriva?

Uppsägning av kontrakt/stallplats.
Härmed säger vi, namn och namn, upp vår stallplats för hästen namn.

Så långt har jag hunnit. Men det är två månaders uppsägning, ska det stå med något om det? Och ska det stå något om att vi flyttar hästen i början av de två månaderna?

Tacksam för snabba svar/ en som aldrig sagt upp en stallplats eller flyttat en häst tidigare.
 
Sv: Skriftlig uppsägning av stallplats.

Härmed säger jag upp boxplats nr 16 i Yttre Stallet.

Med hänvisning till uppsägningstid enligt kontraktet ser jag mig betalningsansvarig t o m 2012-xx-xx.

Lillastaden 2012-08-29


Lovisa Leonora
 
Sv: Skriftlig uppsägning av stallplats.

Vi har inte nummer på boxplatsena, kan jag skriva boxplats för hästen "namn" istället?

Tack för snabbt svar :)
 
Sv: Skriftlig uppsägning av stallplats.

Huvudsaken är att det går att identifiera vad det är du säger upp. Har du bara en box är det ju rätt klart vilken du säger upp, men hästens namn funkar ju :)
 
Sv: Skriftlig uppsägning av stallplats.

Jag har precis flyttat min häst till det första stallet jag är inackorderad i. Tidigare har jag haft honom eget stall.

På baksidan av kontraktet finns ett formulär för uppsägning av stallplatsen, som man skriver på och ger till stallägaren. Smidigt!
 
Sv: Skriftlig uppsägning av stallplats.

Supersmidigt. Och så praktiskt för stallägaren att man inte längre har något kontrakt kvar om det blir tråkigheter i efterhand.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
898
Senast: corzette
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 032
Senast: Sasse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 452
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp