- Svar: 41
- Visningar: 4 724
(ATL) En ryttare från Dalarna har ansökt om skyddsjakt på varg efter att ha blivit jagad under en ridtur i skogarna utanför Insjön.
Läs mer...
Läs mer...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Menar du varghybrider som lever vilt? Låter osannolikt, isf måste ju hundar förvildats och parat sig med vargar.
Tamhundar med varg i sig finns det väl några men de får inte ha individer som är 100% varg i de 5 närmaste leden, om jag inte minns fel.
Skicka hit vargen så får den bo här hos mig, jag har ju inga andra djur längre. Okej, grannarna blir väl inte så glada men vaf, en varg i soffan och som sängkamrat kan ju inte vara helt fel eller?
Måste dom det? När det går att köpa såna i Ryssland och föra in om i Sverige? Eller är det för långt för en varghybrid som rymt att vandra från Ryssland till Sverige?
Kommer nå dylikt hit så döööör jag. Fast jag är väl den i landet som ska oroa mej minst. Vår komun har beslutat att vara en vargfri komun..... (Hur 17 det nu blev godkänt)
Nej det är inte för långt, har ju vandrat varg in från Ryssland.
Om någon fört in varghybrider därifrån vet jag inte men Naturvårdverket borde väl ha rätt bra koll på de vargar som finns i landet..?
Måste dom det? När det går att köpa såna i Ryssland och föra in om i Sverige? Eller är det för långt för en varghybrid som rymt att vandra från Ryssland till Sverige?
Siffror på att de ökat kraftigt i mängd senaste åren?Jag är ingen varghatare men har ni hört att det kan finnas varghybrider även i Sverige? Något jag tror att vi ska ta på största allvar då vargarna på senaste åren ökat kraftigt i mängd och dom har ändrat "beteende" dvs dom är oskygga numera. Jag vill gärna se bevis på att alla vargar i Sverige härstammar från detta ursprungliga syskopar för att få tyst på alla varghatare för jag anser att vargen ska finnas i Sverige.
Vet du kanske var detta kan gå att hitta på nätet? Det hade varit ganska roligt att få läsa detta.
Eftersom hundar måste ha pass o vara rabiesvaccinerade för att få föras in i Sverige låter det inte troligt.
Hybrider får vare sig ägas eller föras in i Sverige.
Har man berättat det för vargen också? Jag menar så de inte förvillar sig in i den vargfria kommunen.