skraj men uttråkad

M

meander

Okej, så här ligger det till. Min mamma har en 11 månaders beaglevalp. Han är super snäll och gosig, alla som ser honom smälter i hjärtat. MEN han är livrädd för allt nytt (morrar åt vägskyltar, men dock aldrig mot människor eller andra levande saker som verkligen kan vara läskiga, typ gapande hundar).

Nu har vi funderat på att träna honom i exempelvis lite aguility så han ska få använda hjärnan. Men han tröttnar på en gång. Man kan max upprepa övningen två gånger sen skiter han i oss totalt.
Är han för omogen för detta eller ska vi försöka traggla vidare och försöka hitta roligare uppgifter åt honom hela tiden.

Sen är jag så klart tacksam för tips på olika övningar man kan börja med som är lätta för hunden att förstå!
Tackar på förhand (det brukar ju komma så bra tips härifrån;) )

Sv: skraj men uttråkad

Beagle= Drivande jakthund.

Snodda aktiviter som rasklubben rekommenderar:

Lämpliga motionsformer för en beagle (vuxen):
· Minst en timmes motion per dag
· Lugna vardagspromenader
· Långa skogspromenader
· Cykelmotion (i lugnt tempo)
· Följa med på joggingturen
· Följa med på fjällturen

Lämpliga aktiveringsformer för en beagle:
· Drevjakt på hare, rådjur och räv
· Viltspår
· Agility
· Lydnadsdressyr/tävlingslydnad

Spåra, är en aktivitet er hund med största sannolikhet gillar. kan det vara något?

Sv: skraj men uttråkad

Ja vi har försökt lite grann men det skadar nog inte att försöka lite mer och kanske lite intensivare. Han är ganska duktig på det. Letar på matte i skogen utan problem. Vi får nog helt enkelt fortsätta med det istället för aguility som han tycker är trist! haha;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 933
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: TeamLundVer
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 426
Senast: Zuzzi
·
S
Hundträning Hej! Jag är en 17-årig tjej som har en högställd Jack Russell Terrier vid namn Hugo som nyligen blev ett år gammal och som jag hoppas...
Svar
7
· Visningar
1 346
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Stora shoppingtråden III