M
meander
Okej, så här ligger det till. Min mamma har en 11 månaders beaglevalp. Han är super snäll och gosig, alla som ser honom smälter i hjärtat. MEN han är livrädd för allt nytt (morrar åt vägskyltar, men dock aldrig mot människor eller andra levande saker som verkligen kan vara läskiga, typ gapande hundar).
Nu har vi funderat på att träna honom i exempelvis lite aguility så han ska få använda hjärnan. Men han tröttnar på en gång. Man kan max upprepa övningen två gånger sen skiter han i oss totalt.
Är han för omogen för detta eller ska vi försöka traggla vidare och försöka hitta roligare uppgifter åt honom hela tiden.
Sen är jag så klart tacksam för tips på olika övningar man kan börja med som är lätta för hunden att förstå!
Tackar på förhand (det brukar ju komma så bra tips härifrån )
Nu har vi funderat på att träna honom i exempelvis lite aguility så han ska få använda hjärnan. Men han tröttnar på en gång. Man kan max upprepa övningen två gånger sen skiter han i oss totalt.
Är han för omogen för detta eller ska vi försöka traggla vidare och försöka hitta roligare uppgifter åt honom hela tiden.
Sen är jag så klart tacksam för tips på olika övningar man kan börja med som är lätta för hunden att förstå!
Tackar på förhand (det brukar ju komma så bra tips härifrån )