Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

Ush sådana hemska människor! :mad: Blir förbannad av att höra sådant här, folk har inge vett!! :mad:

Stackars hästar :(
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

Hu vad hemskt....och bara en liten bit ifrån där jag bodde innan....Bara rakt genom skogen ju....:(

//Domino_s
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

Avliva ägarna också.
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

Det var ju inte bara hästar som mådde dåligt där. Hoppas de kan placera om alla djur. Blir så förbannad! :mad:
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

Ja ni ska veta hur jag känner det!!!!:cry: :cry: :mad: Har fått veta att en av hästarna varit min! :cry: :cry: Och han behövde också lite speciell hovvård, gissa hur han ser ut!!! :cry:
Min fina Angloarab! Fn va ledsen och förba**ad jag är!!!
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

hästarna som är kvar står nu i samma stall som jag står i, usch vad smala de var.. stackarna.. hur kan man behandla hästar så?? :confused: :confused:

Jag kan iaf meddela att nu har de det bra, de blir ordentligt skötta o ompysslade..:bow:
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

Det gör så ont....så ont att läsa sånt här :cry:
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

*gnarr* förbaskade "människor"!!! hoppas de får vad de förtjänar... (behandlas som man behandlar...:angel: )
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

Ja ni ska veta hur jag känner det!!!!:cry: :cry: :mad: Har fått veta att en av hästarna varit min! :cry: :cry: Och han behövde också lite speciell hovvård, gissa hur han ser ut!!! :cry:
Min fina Angloarab! Fn va ledsen och förba**ad jag är!!!

Fy vad hemskt. Hur hamnade den där? Sålde du den dit eller har det varit fler mellanhänder?
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

Fyy faan! Vad hemskt!!!:cry:
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

hästarna som är kvar står nu i samma stall som jag står i, usch vad smala de var.. stackarna.. hur kan man behandla hästar så?? :confused: :confused:

Jag kan iaf meddela att nu har de det bra, de blir ordentligt skötta o ompysslade..:bow:

åh vad skönt o höra :bow:
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

Usch så hemskt! varför ska man göra så!:( Jag förstår inte om man ska plåga sina djur så ska man inte ha några! så är det bara. Och om man tillexempel kanske ska ha en häst för skojs kull och inte sköter den så är det inte hästens fel! hästar ska ha rätt till ett bra liv som vi människor!:mad:
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

Huu! vad hemskt stackars oskyldiga djur! Det måste vara som i helvetet för de stackarna. Synd att Sverige har så mesiga lagar om djurplågeri. Annat är det i USA där skulle djurplågarna få ett kännbart fängelsestraff. Häktade på plats! Finns inga förmildrande omständigheter. ARG.:devil: :devil:
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

Huu! vad hemskt stackars oskyldiga djur! Det måste vara som i helvetet för de stackarna. Synd att Sverige har så mesiga lagar om djurplågeri. Annat är det i USA där skulle djurplågarna få ett kännbart fängelsestraff. Häktade på plats! Finns inga förmildrande omständigheter. ARG.:devil: :devil:

bra sagt! jag blir så jävla förbannad! vad är detta egentligen:confused: det blir ju bara mer och mer sånhär skit man läser om, fy fan
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

Nä, fy. Skulle vara samma för dem som gör sånt här, släng dem i en cell utan mat ett par dar så de får känna på hur det är.....
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

Jag fattar inte hur det kan gå så långt, hur kan alla dessa människor få ha djur!??
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

Håller med om att man borde stärka lagen här i sverige om djurplågeri. Djur är ju också levande själar precis som människor och då ska dom ju behandlas precis på lika villkor som människor! Det är så himla hemskt! Hoppas att domen ändras och han blir inburad och straffad!!!!! :mad:
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

Här har överhuvudtaget inte fallit någon dom eftersom det inte kommit upp i rätten än så vad surrar du om?
Det är snarare tillsynen som behöver stärkas så att det inte behöver gå så här långt.
Sen hamnar inte folk i den här situationen pga elakhet, ofta är det psykiska eller sociala problem som gör att de tappar kontrollen över situationen vilket inte hindrar att de döms för djurplågeri o dessutom får djurförbud.
PL
 
Sv: Skräckvanvård på gård, häst måste avlivas

USA är knappast något föregångsland när det gäller djurskydd. Både tillsyn o straffsatser varierar enormt.
PL
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En häst som kommit lös blev påkörd på riksväg 41 utanför Borås sent på tisdagskvällen. – Det var så illa att hästen var tvungen att...
Svar
0
· Visningar
500
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 856
Senast: Lavinia
·
  • Artikel
Hästnyheter (Höglandsnytt) Både polisen och hos Nässjö kommun fortsatte under onsdagen arbetet med att ta hand om de vanvårdade djur man upp...
Svar
13
· Visningar
2 776
Senast: veronican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp