BulletForMyValentine
Trådstartare
Ena katten har blivit dräktig och enligt veterinär beräknas föda inom 2 veckor. Dräktigheten upptäcktes förra veckan. Jag har regelbunden kontakt med veterinären, i med honan är ung. Var först inne på att kastrera och ta med ungarna ut men veterinären sa att det är mer riskfyllt än att låta henne föda. Hon är i mkt god kondition och hull tyckte veterinären
Så nu behöver jag hjälp och råd om hur jag sköter henne på bästa sätt.
Vilket foder? Tillskott? Just nu har hon fri tillgång på Four Friends Kitten och får ett mål färskfoder (Nordic) på kvällen. Funderar på att byta till Mush istället, de har ju en sort för katter.
Läste att äggula är bra att ge och extra kalk, ska jag ge nått tillskott?
Tanken är att alla katter ska äta Barf men har inte kommit igång med det än.
Inne eller ute? Normalt går hon in/ut som hon vill, men har hållit henne inne nu för vill inte att hon föder ute. Men hon är väldigt ivrig på att gå ut och gör rusningar så fort man öppnar dörren.
Ska hon få välja "boplats" själv eller ska jag skaffa en låda och inreda? Just nu har hon 2 favoritplatser som hon ligger på, båda i garderober.
Vad behöver jag skaffa inför förlossningen och hur märker jag när den börjar?
Läste också att äggula och köttfärs är en bra energiboost efter förlossningen.
Vad mer behöver jag tänka på?
//J
Så nu behöver jag hjälp och råd om hur jag sköter henne på bästa sätt.
Vilket foder? Tillskott? Just nu har hon fri tillgång på Four Friends Kitten och får ett mål färskfoder (Nordic) på kvällen. Funderar på att byta till Mush istället, de har ju en sort för katter.
Läste att äggula är bra att ge och extra kalk, ska jag ge nått tillskott?
Tanken är att alla katter ska äta Barf men har inte kommit igång med det än.
Inne eller ute? Normalt går hon in/ut som hon vill, men har hållit henne inne nu för vill inte att hon föder ute. Men hon är väldigt ivrig på att gå ut och gör rusningar så fort man öppnar dörren.
Ska hon få välja "boplats" själv eller ska jag skaffa en låda och inreda? Just nu har hon 2 favoritplatser som hon ligger på, båda i garderober.
Vad behöver jag skaffa inför förlossningen och hur märker jag när den börjar?
Läste också att äggula och köttfärs är en bra energiboost efter förlossningen.
Vad mer behöver jag tänka på?
//J