Skoterfyllerist skadade kvinna svårt - behåller körkortet

(NSD)
En skoterfyllerist körde på en kvinna och en häst. Kvinnan blev svårt skadad och hästen måste avlivas.
Trots att fylleristen hade nästan två promille har han fått behålla sitt körkort.
- Domen måste vinna laga kraft för att vi ska kunna ifrågasätta körkortsinnehavet, säger Monica Nilsson på länsstyrelsen.

http://www.nsd.se/index.php?artikel=158081&option=1

Sv: Skoterfyllerist skadade kvinna svårt - behåller körkortet

Ja, alla som kör rattfulla nu förtiden verkar ju få obetydliga eller inga straff alls...

Usch ja...Minns det förra vintern; det hände här alldeles nära och den morgonen var det flera som ringde hit och frågade om det var jag som hade förolyckats :crazy: Är så himla sjukt att den människan får behålla körkortet :mad: :mad: :mad:

Idiot! :mad: :mad: :crazy:

För jävligt.
Han behövde inte ens ersätta hästens värde. Tror att det varit annorlunda om han rammat en bil. Då hade säkerligen bilägaren sett till att fått bilen fixad.
Lider med kvinnan. Alla vi som dagligen är ute och rider i trafiken riskerar samma sak.

Hoppas verkligen att någon rättvisa skall kunna skipas!

argh jag vet inte vad jag ska säga, mer än att detta är så jäkla frusterande.
Ett liv släcks och den som försorsaker behöver ersätta de på nåt sätt. Hade en människa dött, hade de varit en helt annan sak, men nu är de ett djur och då verkar de ju inte spela någon roll.
Kvinnan kommer ju ha men för livet.
Varför ska ett liv behöva släckas för en sån obetydlig sak.

Usch!! För J*****T!!! :mad: Är det okej att köra ihjäl djur och människor??? :confused: :mad: Det verkar ju nästan som det!!! :mad:

*knapp lån*

Det "billigaste" straffmässigt sett att ta död på någon är att:

Sätta sig på ett mototfordon och köra ihjäl den man vill ska försvinna. Sen halsa en flaska sprit. Ringa polisen och vänta.

Eftersom du annars får upp mot 8 års straff medan om du kör ihjäl någon så får du "bara" 2 år.

:mad: :mad: :mad: Det är för sjukt!!!

Motorfordonet skulle räknas som ett laddat vapen om du har alkohol i kroppen. :idea:

Tycker så här jag de va ju bra att kvinnan klarade sig.. o även mannen... Vist många sejer att dom tycker han skulle få bet hästens värde oxå.. men killen som körde då?? vad tror ni han tycker o kommer få tänka på hela sitt liv vad han gjort? Nu tycker jag dok att han fick lågt straff.. Men en då? han kommer få bära med sig detta hela sitt liv.. Vist jag tycker oxå att han skulle blivit av med körkortet men jag vill varken ställa mig på ena el andra sidan.. Då jag vet om många sådana här "Olyckor"

Som jag ser de så va de ju inte meningen utan säkert att me tanke på han kört vilse så ville han fråga om vägen o så gick något snett...

cutty skrev:
För jävligt.
Han behövde inte ens ersätta hästens värde. Tror att det varit annorlunda om han rammat en bil. Då hade säkerligen bilägaren sett till att fått bilen fixad.
Lider med kvinnan. Alla vi som dagligen är ute och rider i trafiken riskerar samma sak.

Hoppas verkligen att någon rättvisa skall kunna skipas!

Håller me dig till fullo!!
Hade hoppas på längre straff,han tog ju ändå en levande varelses liv!! :mad: :mad: :devil:

Hm, tror inte du läste allt riktigt... Han var inte nykter så det kan inte försvaras på något sätt. Han kom för lindrigt undan, helt solklart, men jag är övertygad om att ingen önskar honom död för den skull. Tycker bara att det är konstigt att det är "ok" att köra på ett djur. :mad:

Jag har själv varit med om att bli påkörd av en full scoterförare när jag var ute med men då nyblivna treåriga travare. Jag blev rammad av en berusad scoterförare som körde rakt in i rockarden bakifrån. (se bild på min hemsida ).

Det ledde till åratal av bråk med försäkringsbolag, byte av advokat och man fick kämpa som en dåre för att överhuvudtaget få ut någon ersättning alls.

Detta hände för snart 13 år sedan och de tre tänder som skadades i samband med olyckan vägrar försäkringsbolaget att befatta sig med. Senast förra vecka ledde dessa tänder till tandläkaren igen, för vilken gång i ordninge vet jag inte, och det var länge sedan jag slutade att kolla vad dessa tandläkarbesök kostat mig.

Enligt den första advokaten så hade allt varit enklare om jag suttit på en scoter också....... :mad: För då hade det varit två försäkringsbolag som slagits mot varandra. Nu blev det ett försäkringsbolag mot en privatperson. Efter advokatbyte så lyckades jag i alla fall få en del ersättning.

Fy va hemskt !!
Alla vet ju att det är förbjudet att köra något fordon alls med sprit i sej, så det är väl inget att dalta med. Av med körkortet och in i buren !!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka