Skorpa som inte ramlar av!!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Nina83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 725
N

Nina83

Min häst fick ett sår på benet den 2/8, och det var problem med att få det läka. Efter ca 2 veckor togs veterinär ut och hon gav instruktioner. Benet lindades då såret stog ut, och efter ca 2 veckor av lindande etc så slutades det linda då flugorna var borta från vår värld. :devil: Såret torkade upp jättesnabbt och bra, och det blev en stor tjock skorpa på såret. Nu har den skorpan suttit i ca 2 veckor, den har blivit mindre, det har den, men ska den inte trilla av någon gång?? :crazy: Men jag antar att den trillar av när såret under är helt läkt eller? Jag börjar ju undra..

Kan ngn lugna hönsmamman Nina? :cool:

Det är precis som med oss människor. När såret är färdigläkt ramlar skorpan av. Men det kan ta tid.

Okej, tack! :) Jag tycker bara det är konstigt att den sitter så länge.. men men, får härda ut! :D

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 063
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 104
Senast: Fazeem
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 768
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
588
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka