Angelique

Trådstartare
Skodde om våran häst igår hon har haft 18X6 järn skor fram för att få tyngd och sedan lätta falsade bak.
Har haft stl 0 på skor då hon bara är 2år men nu börjar fötterna dra iväg och de naturliga är då att köpa 1 or.
Åkte iväg och handlade då 1 or fram och 1 bak.
Visar sig att bakskorna de lätta falsade passar bra men när man gemför 18X6 järn skorna stl 0 och 1 så blir det en jäkla skillnad skiljer flera cm på skorna :confused:
Så himla stor skillnad mellan storleken.
Någon som vet om dessa skor finns i typ 1/2 storlekar då 0 är liten och 1 är allt för stor.
Som tur är har hovslagaren möjlighet att kapa skona och göra om dem efter hästen men det blir ju lite meck, kan av kul att slippa de och köpa en passande sko istället :grin:

Liknande trådar

Utrustning När man köper skor till hästen om den har storlek 1 eller 0 t.ex, är det nån skillnad om man tar 20*8 eller 22*8?
Svar
8
· Visningar
818
Hästvård Jag har en fyraårig islandshäst som bara precis är inriden - tränad så pass mycket att han kan ridas från punkt A till punkt B i ett...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Roheryn
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
3 021
Senast: muslidag
·
Hästvård Hej! Behöver lite goda råd och tips inför hur jag ska tänka eller vad ni själva tänker. Efter många om och men hittade jag äntligen en...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 991
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar