Skor (till mig!) i vinter - vart hittar jag dom?!

Segelflygarinnan

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder:

Jag har insett efter en vinter att det inte funkar att använda bootsen på vintern - försöker sig hästen på nåt, så glider man bara med, finns ju inget som greppar under; dessutom är det snoooorkallt!!! :eek:

Så; vad har ni på tossingarna vintertid? jag har suttit och letat mig blind på diverse sidor på nätet, utan att hittat nå bra.. Finns det nåt i westernstil, eller är det till att knalla till H**ks och den engelska sidan?

Sv: Skor (till mig!) i vinter - vart hittar jag dom?!

Jägarkängor! Är gjorda för alla väder, varma, och har bra passform och grepp under sulan. Tillsammans med ett par ordentliga ullsockar är det ingen risk att man fryser om fossingarna!

Jag har mina arbetskängor från Sievi, rejäla ullsulor, polyesterstrumpor, fryspåsar och raggisar fixar värmen. Det är viktigt med utrymme i skorna och att inte använda bomull. Påsar mellan strumpor och raggisarna var det en Islänning som lärde mig för på Island har de både påsar och tidningspapper och det håller värmen superduper

Hehe, ja, jag körde fryspåsar i mina boots förra vintern, vilket funka hyfsat - förutom att jag gjorde hål i dom med stortån... :D Det kändes inte så jättefräscht heller, och blev riktigt halt i bootsen. Visserligen fick det ju inte plats med raggsockar...
I värsta fall får det bli Jallaskängorna från jobbet då, bara dom går i stigbygeln..:d

Det finns många jägarkängor med klack, vet faktiskt inte om det finns utan nu när jag tänker efter... Viking hunter är en dyr, men helt suverän, känga!

Och jag har ett par Haglunds till fritid men ett par Chevalier:love: när jag är ute och jagar.

Båda två har klack och Chevalier:en är dessutom härligt varma!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka