L
liten82
Jag har sålt bilen= Promenerar till jobbet varje kväll och hem varje morgon.. Som känt är så har vi rätt kallt här på vintern och hundarna följer mej till jobbet.
Det tar ca 40-50 min att gå så det blir en rätt lång promenad.
Nu kan vi ju ha närmare -30 på kvällarna/ tidigt på mornarna, och det blir ju JÄTTEKALLT om tassarna för hundarna
Jag oroar mej inte för att dom ska frysa om resten av kroppen, dom har ju päls och rör sej ju mycket, men borde jag införskaffa skor?
Och i såfall, vart hittar man BRA skor som SITTER KVAR?
Sen har jag hört att det ska finnas någon typ av fet salva som används av dom som drar med sina hundar på vintern och det är kallt.
Men det känns som om det mer skulle vara för att hundarnas tassar inte ska spricka?
Någon som vet vad det är för salva och hur den verkar?
Det tar ca 40-50 min att gå så det blir en rätt lång promenad.
Nu kan vi ju ha närmare -30 på kvällarna/ tidigt på mornarna, och det blir ju JÄTTEKALLT om tassarna för hundarna
Jag oroar mej inte för att dom ska frysa om resten av kroppen, dom har ju päls och rör sej ju mycket, men borde jag införskaffa skor?
Och i såfall, vart hittar man BRA skor som SITTER KVAR?
Sen har jag hört att det ska finnas någon typ av fet salva som används av dom som drar med sina hundar på vintern och det är kallt.
Men det känns som om det mer skulle vara för att hundarnas tassar inte ska spricka?
Någon som vet vad det är för salva och hur den verkar?