Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har nästa skoning någon gång i oktober och kommer då be om att få två borddhål i bakskorna. Har det inte nu. För att kunna broda om det skulle behövasBorde man lägga sommar- eller vinterskor i slutet på september lite svårt att bestämma?!
Jag kommer ha broddhål från och med nästa skoning 20/9 (har det egentligen alltid men missades bak senaste skoningen) och snösulor från och med tidigast skoningen efter det, kanske dröjer det ytterligare en skoning innan de åker på.Borde man lägga sommar- eller vinterskor i slutet på september lite svårt att bestämma?!
Det kostar ju inte direkt någon större skillnad med fler brodd och har man bara en gängtapp så är det ju sällan några problem att få ut skiten ur hålen. Om man inte har otur och det kommer smågrus in i dom då.Fast kommer mycket skit i broddhålen om dom är tomma. Lutar åt att det blir sommarskor så får det bli vinter först i November.
Jag har broddat i gamla broddhål otaliga gånger och aldrig misslyckats.Fast kommer mycket skit i broddhålen om dom är tomma. Lutar åt att det blir sommarskor så får det bli vinter först i November.
Fast kommer mycket skit i broddhålen om dom är tomma. Lutar åt att det blir sommarskor så får det bli vinter först i November.
Jag petar in bomull i hålen så snart hovis är klar. Funkar över förvänta.Fast kommer mycket skit i broddhålen om dom är tomma. Lutar åt att det blir sommarskor så får det bli vinter först i November.
Det skulle jag säga beror på individ och underlag.En liten fråga om man lägger enbart brodd i trakten är det nån skillnad hur höga broddarna får vara?
Så 9 mm brodd blir för höga då?Det skulle jag säga beror på individ och underlag.
En av mina tidigare hästar fixade inte att gå med traktbrodd när marken frös, jag upptäckte att han blev öm i framkotorna av den ändrade vinkeln. Så om jag pga halka blir tvungen att lägga på isbrodd i trakten så sätter jag så korta som möjligt.
Jag tycker att det beror på underlaget, om det är hårt med bara frosthalka eller svartis kan de ju inte trampa ner brodden i underlaget. Brukar köpa såna som är låga som en blindbrodd.En liten fråga om man lägger enbart brodd i trakten är det nån skillnad hur höga broddarna får vara?
Det måste du nog testa dig fram för att veta vad som funkar på just din häst.Så 9 mm brodd blir för höga då?