Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
(Jag erkänner - jag har inte läst hela tråden)
Men ändå!
- Tvätta hästen med linimentschampo, du slipper skölja ur och det ger lite glans, glöm inte att tvätta man, svans och lugg (obs! de flesta hästar vill inte ha vatten i ansiktet!)
Vad har du för liniment schampoo alla mina jag har och haft måste sköljas ur dem med?
- Klipp svans och man ca en månad innan tävlingen för ett naturligare resultat
Håller inte med tycker de e snyggast att klippa bara några dagar innan så man och svans ser riktigt raka ut
- Tvätta hästen med linimentschampo, du slipper skölja ur och det ger lite glans, glöm inte att tvätta man, svans och lugg (obs! de flesta hästar vill inte ha vatten i ansiktet!)
Vad har du för liniment schampoo alla mina jag har och haft måste sköljas ur dem med?
- Klipp svans och man ca en månad innan tävlingen för ett naturligare resultat
Håller inte med tycker de e snyggast att klippa bara några dagar innan så man och svans ser riktigt raka ut
Har du vit häst isf använd potatismjöl och rör runt lite i pälsen med det, sen borsta bort det funkar.
*om hästen är känslig för flugor, myggor, bromsar, knott mm så brukar det hjälpa med massor av flugmedel så ritten inte blir förstörd av en fluga :O vissa tycker att det hjälper att hästen får äta vitlök också men det är ingnting jag har testat.. våra hästar äter vitlökspulver dels för hosta dels för att flugorna inte gillar den lukten
Man kan även köpa shampo för vita pudlar, finns lite blekmedel i det (väldigt drygt då man spär ut schampot) Funkar riktigt bra, speciellt till vita svansar
Till spännen/bett kan man använda Never Dull
Till lädret kan man skaffa sig ett bra läderbalsam