Sköna ridhandskar?

Rimfaxe

Trådstartare
Hittills har jag köpt på mig otaliga handskar att ha till att rida med, men jag har aldrig varit riktigt nöjd, alla är för klumpiga. Nu har jag hittat två par som faktiskt var riktigt sköna! :)

Är det någon som vet någon internetbutik där man kan köpa RSL Rotterdam ridhandskar? Jag provade en väninnas häromdagen och de var väldigt sköna, samt att iom att de är i syntet så är de lätta att tvätta i lite tvål och vatten!
För någon dag sedan provade jag ett par ridhandskar från Kieffer, modellen heter Kairo. Någon som känner till den? Dessa är i skinn och var väldigt sköna. Någon som vet var man kan hitta dessa?

Tacksam för tips!

Sv: Sköna ridhandskar?

Ingen som vet var man kan hitta dessa handskar? Eller Roeckl (som jag också hört är bra)? :confused:

Roeckl och RSL gör jättesköna hanskar, men tyvärr tycker jag att de går sönder lika snabbt...:smirk: Jag har de lite finare när jag åker o tävlar, till vardags har jag jättetunna jobb-läderhandskar som finns på lantmännen, kostar ca 60 kr, håller bra o är jättesköna! :)

Roeckl är lätt skönast :love: har inte haft några andra på flera år!

Då har vi inga välsorterade ridsportsbutiker här. ;) Där jag hittade RSL Rotterdam fanns de endast i stl XXS och upp till M. De hade ETT par i M. Min käre sambo vill också ha sköna, tunna ridhandskar och han behöver XL.
Jag fick till slut fatt i ett par Kieffer Kairo i stl M. Den butiken hade stora problem med leveranser av just de handskarna, väntat ett halvår på leverans som inte kommer. Min sambo lär inte kunna köpa handskar där...

Roeckl har jag inte sett över huvud taget.

En fråga: Är stl Medium i RSL och Roeckl lika stora?

Roeckls handskar tycker jag finns överallt??! iaf alla affärer jag varit inne i, men du kan ju alltid beställa på internet! 7-7½ är ungefär medium i Roeckl har jag för mig!

Jag har ett par jättesköna skinnhandskar från SM-handsken. Dom är svarta, och dom är som ett extra skinn bara.
Sitter som ett smäck på handen, och blir bra grepp, även i regn!

Jag har ett par handskar från Mountain Horse (med virkad ovansida). Tycker dom funkar bra :)

De läderhandskarna från lanmännen är den bästa. De sitter kannon och håll verkligen coh de förblir mujka. Jag kan inte leva utan dem ;) hehe!

Annars kan jag rekommendera TdeT getskinns handskar. I och för sig är de väldigt dyra. Men kan man hålla rätt på sina handskar är de värda pengarna. De håller sig och är otroligt sköna!

Jag :love: mina Roeckl vantar! tycker de håller mycket längre än vanliga billigare vantar! har nog haft mina i 3 år nu!!
Suuper nöjd :d:banana:

Jag har åxå ett par Roeckl. Ursköna :love: men går sönder rätt så fort .... Annars supergrepp och supersköna :)

Kikar genast där! Ska nämligen dit på torsdag tror jag! :)

Tack alla andra som svarat! Handskar går ju alltid åt, nu vet jag vad jag ska titta på framöver! :)

Gör det, dom ligger i en blå back, där alla handskar är, dom är jätte sköna. Tycker jag iaf :p
Dom finns i skinn (som jag har) och i nått syntet material tror jag det är.
Synteten är billigare.
Men 150:- tar dom för skinnhandsken, bra pris mao!

I slutet på juni köpte jag ett par svarta med JN i vitt på...antar att det är märket:confused:

Men jag kan säga...underbarare handskar får man leta efter...det är som att ha sitt eget skinn men de skyddar...sååå himla underbara!:love:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp att hitta ett par riktigt varma ridhandskar till dottern på 10 år. Hon fryser väldigt lätt så vill helst ha 3...
Svar
13
· Visningar
1 552
Senast: zingoo
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 876
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Jag är officiellt antik och stockkonservativ. Jag älskar mina gamla läderhandskar. De är i äkta och inte så väldigt smidigt läder -...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Leoni
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar... 65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
172 707
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka