Sköldpaddor

F

fraaida

Jag har hört att sköldpaddor (färgen) är mer självständig än tex en orange katt?
Vi har en sköldpadda som fått ungar en sköldpadda där med den är mer rädd och "mammig" än den andra svart-vita.
Mamman Chili är gosig och så men inte lika gosig som den kastrerade hanen.
Är det sant att dom är mer självständig?

Sv: Sköldpaddor

Hur katten är i sättet beror inte på färgen utan på på tex arv,hantering,hur katten levt,uppväxt osv.

Det är en myt att färgerna påverkar temperamentet hos katten, precis som man inte kan dela upp människofärger efter hur de är till sättet. Dessa myter om hästar finns också,tex att en fux med 4 vita strumpor eller en brun häst utan tecken med två virvlar i pannan har mer temperament än andra.

Sv: Sköldpaddor

okej ja Chili var mer gosig och så innan hon fick ungarna hon har väll mognat lite

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 570
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama