Sköldkörtelsproblem eller annat?

Sv: Sköldkörtelsproblem eller annat?

Jag är också helt inne på din linje.
Få en snorvalp till kompis är inte lätt :D

Nu har jag inte läst alla inlägg (har bråttom till bastun :D) men jag tycker inte beteendet låter så konstigt?

Hunden har under hela sitt liv haft fri tillgång till sitt foder. Dvs ätit när han varit hungrig. Så vips, kommer en liten snorvalp in i huset. Han får då konkurrens! Och för att åtgärda detta väljer du att ta bort maten och ge på bestämda tider. För annars äter han för mycket och blir tjock.

Det är klart hunden är mer grinig, irriterad när han förmodligen är väldigt hungrig. Han har under hela livet styrt sitt födointag själv och magsyran är väl därefter?

Jag vet bara hur min mage fungerar, jag hade en lång period då jag åt hela dagarna. Stoppade i mig lite hipp som happt. Gick aldrig 2-3 timmar utan att äta något. När jag sedan skulle gå ner i vikt och åt på fasta tider 3-4 ggr per dag höll jag ju på att "dö" av svält!

Mitt tips är att du delar upp hundens mat på fler tillfällen över dagen. Och ser hur det blir efter det.

Lycka till!

När du säger det, så är det ju glasklart. Stackars lille lilleman som ju blivit av med alla sina favörer i livet, inte konstigt att han tappar stinget. :crazy:

Han har haft fri tillgång till sin mat fram till slutet på november och det är sedan dess som humöret dalat ordentligt. Innan dess hade han ju ängelns tålamod med odågan. Går ju an när man är mätt, menar jag... :D

Jag skall följa ditt råd och köpa ett dietfoder dessutom så att han blr snygg igen. 11,5 kg är ganska mycket även om han är en stor dvärgschnauzer (36 cm i mkh). Skulle jag gå upp drygt 15 procent så hade jagkänt mig mindre pigg också.

Jag återkommer med resultatet! Nu känner jag mig mest lättad över att han är frisk, min lille gubbe. Vi skall bara få ordning på fler utfodringstider och kanske lite mer motion också. I sammanhanget så är det lätt åtgärdat. :love:

Jag är också helt inne på din linje.
Få en snorvalp till kompis är inte lätt :D

Skulle du fråga honom så skulle han säga: "hon är inte min kompis!" *hmmppf*

Man ser på honom att han tycker att hon är osedvanligt dryg och ouppfostrad. I synnerhet när han morrar och hotfullt visar sina små framtänder. ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 379
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 932
Senast: Nominous
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 186
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tack vare att @cewe påminde mig om resistent stärkelse så fick jag tummen ur att testa. Jag hade hört om det tidigare och tyckte att det...
Svar
0
· Visningar
931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka