Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag inte läst alla inlägg (har bråttom till bastun ) men jag tycker inte beteendet låter så konstigt?
Hunden har under hela sitt liv haft fri tillgång till sitt foder. Dvs ätit när han varit hungrig. Så vips, kommer en liten snorvalp in i huset. Han får då konkurrens! Och för att åtgärda detta väljer du att ta bort maten och ge på bestämda tider. För annars äter han för mycket och blir tjock.
Det är klart hunden är mer grinig, irriterad när han förmodligen är väldigt hungrig. Han har under hela livet styrt sitt födointag själv och magsyran är väl därefter?
Jag vet bara hur min mage fungerar, jag hade en lång period då jag åt hela dagarna. Stoppade i mig lite hipp som happt. Gick aldrig 2-3 timmar utan att äta något. När jag sedan skulle gå ner i vikt och åt på fasta tider 3-4 ggr per dag höll jag ju på att "dö" av svält!
Mitt tips är att du delar upp hundens mat på fler tillfällen över dagen. Och ser hur det blir efter det.
Lycka till!
Jag är också helt inne på din linje.
Få en snorvalp till kompis är inte lätt