Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast vi kan också lägga till att akupunktur inte har bevisats ha någon effekt alls utöver placebo för annat än smärtbehandlingar. Trots ivriga försök från utövare att påstå annorledes för allehanda sjukdomstillstånd.Inte alls svar på frågan men en släkting till mig går på kinesisk akupunktur för sköldkörteln och har nu kunnat sluta med Levaxin.
Jaha? Det funkar här än så länge.Fast vi kan också lägga till att akupunktur inte har bevisats ha någon effekt alls utöver placebo för annat än smärtbehandlingar. Trots ivriga försök från utövare att påstå annorledes för allehanda sjukdomstillstånd.
https://quackwatch.org/acupuncture/
Har käkat levaxin i 3 år, men eftersom det inte hjälpte bytte läkaren till den andra. Den verkar inte hjälpa den heller
Var och en får väl välja huruvida man vill prova bevisat effektiva behandlingar eller prova något som någon påstår funkar men aldrig lyckats bevisa att det har någon vidare korrelation alls med lyckat resultat - och knappast är gratis heller.Jaha? Det funkar här än så länge.
Hur hjälper medicinerna inte?
Händer noll med värdena oavsett dos, ingen skillnad öht om du tar 20 mkg eller 200 mkg?
Jo, jag vet. Mina värden hoppar hit och dit på samma dos om jag har något annat problem i kroppen (infektion, inflammation etc) och har så gjort i 32 år. Vilket är helt naturligt eftersom kroppen inte själv reglerar vad den får och ibland behöver den mer/mindre än vad medicinen ger.TSH är ju lite ”kroppens dramaqueen”. Om ngt annat är fel i kroppen reagerar ofta sköldkörteln. Jag kan på samma dos levaxin variera från nästan normala värden till skyhöga. Och den kan svänga snabbt. Gick tex nyligen från TSH 0,5 till TSH 27 (ref. typ 0,5-4,0) vid två närliggande provtagningar (samma dos levaxin)
Jo, jag vet. Mina värden hoppar hit och dit på samma dos om jag har något annat problem i kroppen (infektion, inflammation etc) och har så gjort i 32 år. Vilket är helt naturligt eftersom kroppen inte själv reglerar vad den får och ibland behöver den mer/mindre än vad medicinen ger.
Men det innebär ju inte att medicinen inte hjälper något öht, vilket är påståendet jag undrar över.
Mina senaste har inte föranlett någon dosändring. Tsh bortses helt från pga liothyroninet som trycker ner det till med nöd läsbar nivå.Sen beror det ju på vad de medicinerar mot, vissa läkare ser endast till TSH tex. Generellt, om det spretar så är kanske inte VC den som ska ha ansvaret över medicineringen.
Mina senaste har inte föranlett någon dosändring. Tsh bortses helt från pga liothyroninet som trycker ner det till med nöd läsbar nivå.
Visa bifogad fil 136742
Låg stabilt på allt i måååånga år, fram tills nuvarande hälsokrassel körde igång och sen dess är de lite som ett flipperspel men de flaxar inte lika mycket nu som i början iaf
Blir dock intressant att se hur de (och tsh) flippar och flaxar när liothyroninet tas bort längre fram i år
Nu jaDet är ju ändå "runt referens". Även om det varierar mer än man kanske önskar.
Nu ja
De proverna är från nutid och får anses stabila mot hur det såg ut för drygt 3 år sedan.Aha jag trodde du refererade till fotona du la ut, det var det jag kommenterade.
(Men jag kan också ha en ngt skev bild när det gäller prover utanför ref).