Sköldkörtel

Westernryttaren

Trådstartare
min katt har diagnos överaktiv sköldkörtel, vi ska prova om det blir bättre med den nya maten från Hills y/d annars får vi börja med medicinen istället.
Ni som fodrat med y/d har det fungerat, tycker de blir så lite mat, en pytte burk för 2kg katt.
Hon gillar maten iallafall.

Sv: Sköldkörtel

Uppdateringe efter en vecka,
maten var god, ger cirka 1,5 burk & katten verkar faktiskt piggare, inte för hon såg trött ut innan men hon är ute mer & går & har faktiskt hoppat upp i soffan igen, innan gjorde hon inte det då hon har ju tappat alla musklerna i bakbenen. Kissar inte så mycket som hon gjorde innan o det luktar inte nått från hennes toan innan stank det hur mycket jag än bytte.
Problemet är som jag befarade att hon blir rätt lös i magen ska ringa vet o höra om jag kan ge nått, hon fick fisk innan då blev hon bra i magen men det får jag ju inte ge nu för det innehåller ju massa jod.

Sv: Sköldkörtel

Uppdatering så där 3månader senare, kissen är som innan lagom hull & hoppar glatt upp på diskbänken igen jätte kul att det gick så bra så nu hoppas vi att vi får behålla henne flera år till, hon blir 14år i mars.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 186
Senast: Shilton
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 292
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 715
Senast: MJLee
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
771
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka