Skogstur med kissen (bilder)

S

Sheltien

Idag tog jag ut bebisen i skogen för första gången. Åka bil va lite läskigt tyckte han, men sen ville han helst inte komma ur bilen! :grin:
Men sen så smög han ut o kikade lite men det tog inte många minuter innan de va full fart på han. Kändes skönt att han uppskattade de så mkt =) nu ligger han i sängen o sover :-D

Vart är jag? :shock:

Katt går till attack mot gräset

Lite spännande

Hittade en hög stubbe =)

Tiger ;-)

Sv: Skogstur med kissen (bilder)

Åh så mysigt det såg ut! Jag och min pojkvän försökte ta ut våra katter i söndags, men dem fick panik.

Vi kanske inte var så smidiga, vi bor nämligen ganska centralt i sthlm men mycket nära grönområden. Vår lägenhet är välisolerad och vi har sällan höga ljud inomhus - vi lyssnar knappt på musik (så bara det är främmande för våra katter). Och så öppnade vi fönstret för att ta ut de små katterna den vägen, men då började det låta jättemycket från alla bilarna utomhus och när vi väl lyckades få ut en katt så var hon skiträdd och ville bara springa in igen. Då gav vi upp.

Men att åka ut till en skog och ta ut dem verkar ju som en superbra idé! :D
Det måste vi göra till helgen.

Ja, dom blri väldigt lätt rädda, så det är viktigt att dom är helt vana vid selen. Sedan är det ju oliak katter med, min är inte speciellt rädd för något.

Först tyckte dem att det var lite skumt att få på sig selen. Dem började leka med dem och göra kullerbyttor :love: Mina katter är hela 5 månader ;)

Hon som vi lyckades få ut brukar vara väldigt nyfiken av sig och är riktigt modig. Det var nästan mest för hennes skull som vi ens gjorde ett så hårt försök, vi var väldigt säkra på att hon skulle älska att få komma ut. Men vi inser nu att det förmodligen blev alldeles för mycket på en gång. Måste ta det lugnare och i flera mindre steg.

Därför det var en så bra idé med skogen, då eliminerar man i alla fall alla läskiga motorljud. Och så kan dem få gå ur bilen i sin egen takt, dem behöver liksom inte bli utburna.

Vad kul att du och sambon aktiverar er överenergiska katt på detta sätt! :)
Han ser ut att tycka det är superspännande, bilden där han sitter på stubben var fin.

Ja han har varit ganska lugn idag, här kommer fler kort =)

Ja han har varit ganska lugn idag, här kommer fler kort =)
klättra i träd var roligt

Så fin =)

En laserpekare har vi köpt med ;) Skön bild hehe

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 166
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 309
Senast: Hoarfrost
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 573
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar