Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev riktigt kanonfint väder idag med solsken så det glittrade i frosten. Vackert!

På morgonen tog jag en tur med ponnyn som uppenbarligen tycker det är roligt att komma ut. Lilla gumman var ganska pigg idag och i skogen "fnorkade" hon t.o.m. :laugh: bara för att det var någon oknytt där. När hon gör så är det bara rart :love: då hon ändå är så cool och genomtrygg, så jag skrattar bara åt fnorkandet.

ridtur-jul.jpg


Efter ridturen fick alla hästarna komma ut och jag ledde ut både ponnyn och P. På väg till hagen måste man passera grishagen och P tycker att galten som går där är det absolut hemskaste som finns, så han sprätte omkring lite innan han sansade sig och gick förbi med ponnyn som en sköld mot den otäcka grisen. Ponnyn reagerar inte så P borde väl ta efter snart. I början, när grisarna kom, fick hyresvärden ha en del diskussioner med honom, så han är ändå inte lika skräckslagen längre.

Sedan mockade jag alla 4 boxarna, innan jag gick hem för att äta lunch och börja fixa julmat. Så småningom blev det klart och det kändes trevligt att sätta sig och äta vid ett bord som var dukat finare än det är till vardags.

20141224_174315liten.jpg


Och sen när matsjunket släppt ägnade jag lite tid åt att smörja ponnyns träns grundligt.

Kort och gott har jag haft en riktigt trevlig julafton. :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp