Skodilemma

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Om ungefär en månad ska vi ha "avslutningsfest"/bal och jag vet inte vad för skor jag ska välja.

Det är nämligen såhär att killarna i min klass är ganska korta, dem flesta är runt 167 - 173 cm. Även tjejerna är ganska korta, dem flesta av dem är runt 152 - 158 cm.
Jag själv är 162,5 cm, och skulle gärna vilja ha lite stadigare, högklackade skor på typ 15 cm eller så.
Problemet är bara att jag då blir längre än dem allra flesta andra, och redan på förhand vet jag att jag inte skulle känna mig bekväm med det.

Samtidigt så får jag konstigt nog ont av att gå i helt platta skor (typ ballerinas) för länge också, så det är väl inget första hands alternativ direkt...

Har även tittat på "mellanhöga" klackar på typ 5-7 cm, men nästan alla dem jag sett/tittat på har väldigt smal klack, och jag klarar tyvärr inte av att gå i stilettklackar utan att rasa ihop. Så det är ju inte något bra alternativ heller...

Så nu behöver jag er hjälp! Hur hade ni löst det här dilemmat?
 
Sv: Skodilemma

Om du vet att du inte känner dig bekväm i 15 cm-klack kommer du antagligen inte att ha roligt i de skorna. Men finns det inga med lite mer "normal" klackhöjd, typ 9-10 cm?
 
Sv: Skodilemma

Tyvärr verkar inte det finnas, i alla fall inte där jag tittat :( Typ alla skor som har en klackhöjd mellan 5 - 12 cm är jättesmala och vingliga :crazy: Och jag vill inte avsluta den kvällen på ortopedakuten....
 
Sv: Skodilemma

Har du kollat t ex Brandos?

Vill du titta irl hade jag gått in på typ Ecco. De har högklackat, och nej, inte allt ser ut som stryk även om det är fotriktigt.
 
Sv: Skodilemma

Jag hade inte brytt mig utan kört på högklackat, det är väl inte ditt problem att killarna är korta? :D

Jag är 163 och hade 18 cm klackar på senaste finfesten! Jag blev bra längre än många killar ;)
 
Sv: Skodilemma

Hur hade ni löst det här dilemmat?

Jag hade köpt de skorna jag tyckte var snyggast och bekvämast och skitit fullständigt i hur lång eller kort nån annan var.
 
Sv: Skodilemma

Oj ni måste vara en extremt kort klass, jag är lika lång som du och bär klackar så ofta jag kan för att komma upp i samma nivå som alla andra. Vill du ha klackar är det klart du ska ha det, man vinner inget på att anpassa sig efter alla andra. Förresten är det där med att killar måste vara längre än tjejer en ganska märklig regel, själv föredrar jag att man är på ungefär samma höjd.
 
Sv: Skodilemma

Tack för alla svar! :)
Vi får se hur jag gör, men det lutar emot ett par stabila high heels! :)
Och Lilstar: Ja, vi är extremt korta, haha.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 668
Senast: Mia_R
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 628
Senast: Karamello30
·
Hästmänniskan Skulle gärna vilja ha lite hjälp om vilken storlek på häst som skulle passa mig bäst . Jag är en tjej på 25 år som till våren tänkte...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 947
Äldre Har riktiga "problemfötter", ostabila, höga fotvalv och för korta hälsenor, som allt i sin tur gett förstörda hälar, har inga kuddar...
2
Svar
21
· Visningar
2 040
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp