skk hunddata...kattdata?

MrsScabtree

Trådstartare
Ja..finns det något sånt på sveraks hemsida?
På skks hemsida (svenska kennelklubben) finns det en flik som heter "hunddata" där man kan söka upp varenda registrerad hund i landet. Där står all info om hunden. Hd/Ad status, om den är ögonlyst och annat beroende på rasen. Där står även stamtavlan och eventuella meriter så som utställningstitlar eller liknande.
Om det inte finns..vore inte det på tiden nu? Jag tycker att det fattas!:idea:

Sv: skk hunddata...kattdata?

Jo du kan ju försöka. Rasringar har försökt få ut sådan information från SVERAK i evigheter men SVERAK tar hutlöst betalt för att lämna ut sådana uppgifter så räkna inte med någon "kattdata" från SVERAK.

Däremot finns Pawpeds. Det är ett samarbete mellan kattuppfödare runt hela jorden och liknar Hunddata lite, dock inte helt och hållet.

Tråkigt, och dåligt måste jag säga. Hade ju underlättat en del om man letar raskatt.

Som sagt är det ju Pawpeds vi får förlita oss på. Det är inte helt komplett men det fungerar.

Tråkigt, och dåligt måste jag säga. Hade ju underlättat en del om man letar raskatt.

Visst är det dåligt. För rasklubbarna hade det underlättat enormt. I dagsläget är det väldigt svårt för avelsråden att utforma några slags avelsrekommendationer eftersom vi inte har tillgång till sådan information. Inte komplett information iaf.

Som sagt är det ju Pawpeds vi får förlita oss på. Det är inte helt komplett men det fungerar.

Jodå det funkar bra på de katter som finns inlagda där, däremot är det ju upp till ägaren att se till att de kommer med.
Lite synd för det är ju inte alla som gör det.

Och så är det ju helt frivilligt om man vill att hälsotesterna man gjort över huvud taget ska synas där.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Startar en ny tråd för detta ämne. Mitt syfte var inte att dumförklara någon genom att använda ordet erkänd istället för godkänd, det...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 795
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 765
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Vad skulle du lägga för hane på denna tik: Almstranden's N K Mayenne - Golden Retreiver Far: Kajtelas Nelson Mor: Björkahöjdens...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 710
Övr. Hund Jag tycker det är ypperligt! Finns så många som lägger ner tid, arbete, svett och tårar och för att inte tala om pengar på sitt...
Svar
10
· Visningar
1 006
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama