skjut mig någon?

Bellatrix

Trådstartare
Eller kanske inte, men känns fullständigt hopplöst just nu.
Mitt grav.illamående blir bara värre och värre, nu har det dragit igång min magkatarr också.

Påbörjade akupunkturbehandling idag.
Går på en diet av mannagrynsgröt gjord på sojamjölk och kokt fisk med ris. Lite skorpor och knäckebröd.
Får sippa i mig äppeljuice och längtar bara efter att få häva i mig vatten, men dricker jag ett glas vatten får jag upp allt igen.
Kan bara ta en liten klunk då och då.

Kan bara sitta korta stunder, så mest ligger jag framför TVn och blir hysteriskt uttråkad. Kan inte äta mina allergitabletter för dom får jag upp igen så varje natt mellan 4-5 tiden vaknar jag av att jag nyser som en idiot och näsan forsar.

Det är såååå roligt att vara gravid! :crazy: :(
 
Sv: skjut mig någon?

*tröstkramar*

vet hur det känns, alla sa att det skulle gå över efter v12 ungefär, pyttsan.. men det har iaf jämnat ut sej, nu är mina värsta dagar inte lika hemska som mina bästa dagar för bara en månad sen :crazy: är i v.24 nu och kan faktiskt både jobba o vara lite social på fritiden:)

Men redan nu kan jag faktiskt skratta åt de gånger då jag måste gå till affären i början av grav. o enda vägen till mjölken är förbi charken, och den var MYCKET kräkutlösande (är lite fortfarande, rått kött uuuuurk..)... Har lyckats skrämma kunder flera gånger då jag skyndat förbi o försökt dölja mina hulkningar djupt begravd i armvecket :o

Hoppas det hjälper med akupunkturen, blev oxå rekommenderad det, men jag min fjant är ju livrädd för nålar... Spelar ingen roll vad folk säger..:crazy:
 
Sv: skjut mig någon?

Stackare, det är inte roligt att må så där! Som lite uppmuntran så hjälpte akupunkturen för mig när jag mådde illa under Elins graviditet... Men som jag har sagt tidigare, vore det män som var gravida skulle man ha forskat betydligt mycket mer...
 
Sv: skjut mig någon?

Åh, älskade vän, jag tycker så synd om dig!

Jag föreslog ett byte.. Foglossningen mot illamåendet. Har haft foglossning i 1½år nu.. Så du får gärna låna det..

Jag har gått igenom lite gravidkläder, du får pröva när du är uppe om ett par veckor.

*kram*
 
Sv: skjut mig någon?

Stackare, det är inte roligt att må så där! Som lite uppmuntran så hjälpte akupunkturen för mig när jag mådde illa under Elins graviditet... Men som jag har sagt tidigare, vore det män som var gravida skulle man ha forskat betydligt mycket mer...


Hur lång tid tog det innan akupunkturen hjälpte dig?


Har du pratat med MVC?
Åksjukepiller kan hjälpa.


Det är hos MVC jag får akupunktur.
Ska träffa barnmorskan idag igen och då ska jag diskutera medicinering också, måste få något senast till helgen.

Till Mul: Tack vännen!
Jag hoppas verkligen att jag mår bättre när jag kommer upp nästa gång. Det är hopplöst att ha det så här, vet inte ens om jag vågar köra så långt när jag mår så illa. Kommer nog inte behöva köra själv, men bara att sitta i en bil i 5 timmar. :(
 
Sv: skjut mig någon?

Har du provat prostafen åksjuketabletter då?
Finns nått slags armband mot illamående oxå på apoteket, dock hjälpte dem inte mig ett skvatt men allt är värt ett försök. Jag mådde illa och kräktes dygnet runt fram till vecka 18 ungefär, trodde aldrig jag skulle bli bra igen. Men tro det eller ej, nu börjar minnena blekna av hur hemskt det var.

Hoppas du mår bättre snart.
 
Sv: skjut mig någon?

Nej, inte provat prostafen ännu.
Men det blir nog till att ta Losec först och främst för att lugna magkatarren så får jag se hur illamående jag är sedan.

Armbanden funkar inte.
 
Sv: skjut mig någon?

Usch jag vet hur det är. Jag kunde inte behålla något överhuvudtaget. Men till slut så hittade jag mitt knep. Jag hade morötter i en burk med vatten i med mig överallt. Fort jag kände att jag mådde illa så tog jag fram mina mörötter. Nakcdelen var att dottern var på gränsen att ha gulsot pga sa barnmorskan..

Mvh
 
Sv: skjut mig någon?

Hur lång tid tog det innan akupunkturen hjälpte dig?

[. :(

Hm jag kände mig nog lite bättre redan efter första gången men full effekt blev det nog inte förrens efter ett par gånger... Jag gick två gånger i veckan under ett par veckors tid... Jag lärde mig även vilka punkter det var och utövade lite akupressur på mig själv om jag kände att det kom över mig...

Prostafen provade jag, och visserligen slapp jag illamående, men jag låg däckad i 12 timmar och bara sov... Men för att få må lite bättre kan det vara värt att prova, det finns även receptbelagd medicin som fungerar för en del.
 
Sv: skjut mig någon?

. Nakcdelen var att dottern var på gränsen att ha gulsot pga sa barnmorskan..

Mvh

Nja morötter ger inte gulsot, däremot kan det ge en mörkare hud som kan göra att man tror att det är gulsot... Men det ser man ganska så snabbt på ett blodprov om det är så eller inte.
 
Sv: skjut mig någon?

Nu har jag fått Losec mot magkatarren och Lergigan mot illamåendet. Så kan jag bara hoppas på att det ger sig med det.
 
Sv: skjut mig någon?

Har din barnmorska inte förklarat för dig att man ska
vara tacksam för sina kräkningar? Känner du dig inte
välsignad och underbar? Njuter du inte av alla goda
tips som alla runt omkring dig har och tröst om att
det snart går över? (Konstigt nog har dessa människor
sällan kräkts mer än en gång under sina graviditeter.)

Jag är nu i vecka 12-13 och kräks för tillfället bara var
3:e dag. Tidigare kräktes jag ca 3 ggr/dag. Jag kunde inte
gå in i en mataffär på en månad, kunde inte borsta mer
än framtänderna (äckligt, jag vet). Jag håller fortfarande
andan när jag är tvungen att öppna kylskåpet. Den senaste
veckan har jag börjat bli sugen på mat och kan till och med
längta efter en del saker. Det är underbart att inte få
kväljningar av allt.

Jag har upptäckt att det inte är lönt att diskutera illamående/
kräkningar med någon som inte varit igenom det för
de förstår inte. Jag kan tipsa om sajten familjeliv där
det finns en tråd om hyperemesis, som tröstat mig mycket.
 
Sv: skjut mig någon?

Jag får också ackupunktur fast mot fogproblem, mot illamåendet tar jag postafen, hjälper bra :bump: !!
 
Sv: skjut mig någon?

Stoppard

Min barnmorska är väldigt tillmötesgående och trevlig.
Det var hon som tipsade om medicinerna, och de verkar faktiskt hjälpa. Jag mår riktigt bra nu, bara jag äter varannan timma.
Men hon sa att det är en bra graviditet om man mår mycket illa, så på så sätt är det väl positivt.

Värre är det med flera av arbetskamraterna, de förstår ingenting.
Just för att de mådde ju aldrig dåligt.
Snacka om att jag skulle kunna strypa dom långsamt.

Jag är medlem på familjeliv jag också. :)
 
Sv: skjut mig någon?

Jag får också ackupunktur fast mot fogproblem, mot illamåendet tar jag postafen, hjälper bra :bump: !!


Fördelen med lergigan comp för min del är att de tabletterna hjälper mot den helt hysteriska klåda jag fått också.
Har kliat sönder hela kroppen fullständigt.
Och den hjälper mot sömnstörningarna också.
 
Sv: skjut mig någon?

Varför är det en bra graviditet om man mår dåligt?

Jag har mått toppen hela tiden, är det något fel då?:crazy:
 
Sv: skjut mig någon?

Mår man illa har man mycket graviditetshormoner i kroppen och det ska visst vara bra. Men du ska inte vara orolig för att du mår bra, känner många som mått jätte bra och de har fått friska goa barn.
 
Sv: skjut mig någon?

Jag tror att det är en skröna för att de ska kunna
trösta oss med något.
Jag berättade för mormor i helgen att jag är gravid
och fick då en välment predikan om det naturliga i
att kräkas och onaturliga i att äta åksjuketabletter.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp