Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller hur! Jag har nog ett strykjärn nånstans tror jag men det måste vara många många år sedan jag strykt nåt senast. Och något klädesplagg har jag nog aldrig nånsin strukit.Jag använder ett tips från en huvudkaraktär i en bokserie jag läste.
1. Lägg det som behöver strykas i en speciell hög.
2. Om det fortfarande ligger kvar där efter ett år, gör dig av med det.
Funkar klockrent.
Eller hur! Jag har nog ett strykjärn nånstans tror jag men det måste vara många många år sedan jag strykt nåt senast. Och något klädesplagg har jag nog aldrig nånsin strukit.
Eller hur! Jag har nog ett strykjärn nånstans tror jag men det måste vara många många år sedan jag strykt nåt senast. Och något klädesplagg har jag nog aldrig nånsin strukit.
Antar att det är syntetfiber i blusarna. Bästa är då att köpa naturfiber iställetLånar tråden och inflikar med följande fråga. Då man stryker blusar så blir de så elektriska. Hur slipper man detta? Hatar blusar som klibbar fast på en och som dessutom dragit till sig hundhår
Nä silke/siden är extremt elektriskt och det är en naturfiber.Antar att det är syntetfiber i blusarna. Bästa är då att köpa naturfiber istället
Du kan spraya dom med skjöljmedel blandat med vatten i tex en blomspruta. Det finns även olika typer av antistatspray.Lånar tråden och inflikar med följande fråga. Då man stryker blusar så blir de så elektriska. Hur slipper man detta? Hatar blusar som klibbar fast på en och som dessutom dragit till sig hundhår
För att inte tala om kattpäls... även om det nu sällan är kattpäls i kläder. Men det är en naturfiber .Nä silke/siden är extremt elektriskt och det är en naturfiber.
Det har jag aldrig märkt av. Har väl inte så mycket i siden men det jag har är det aldrig något problem med. Beror kanske på hur det tvättas?Nä silke/siden är extremt elektriskt och det är en naturfiber.
Siden är väll alltid handtvätt eller fintvätt?Det har jag aldrig märkt av. Har väl inte så mycket i siden men det jag har är det aldrig något problem med. Beror kanske på hur det tvättas?
Jo, men tänker att tvättmedlet kanske påverkar? Eller pH i vattnet eller något, jag är inte nån kemist. Något måste det ju vara, jag är känslig för statisk elektricitet men har som sagt aldrig märkt något. Har två sidenskjortor och en kimono, inga problem med dem.Siden är väll alltid handtvätt eller fintvätt?
Det har jag aldrig märkt av. Har väl inte så mycket i siden men det jag har är det aldrig något problem med. Beror kanske på hur det tvättas?
Jag har en som ser snarlik ut i fallet av tyget och det är ren polyester. Totalt strykfritt.Min absolut bästa blus är köpt på Myrornas och skrynklar inte, och har hållt sig fin i tvätten i fyra åt nu!?!! Men!! Materiallappen är bortklippt av förra ägaren Från HM i alla fall