Skitsnack i annonser...

Lenis

Trådstartare
Ja, vad reagerar ni på? Jag får personligen riktiga vansinnesryck ibland på alla annonser på Blocket etc om hundar som säljes:

- allergi
som lustigt nog visar sig vid nån av trotsåldrarna 6 eller 18 mån perioder, cirkus.. Hade hunden varit en 3-4 månader så..

-tidsbrist
Den senaste jag såg det på var 4 månader!! Troligt att man "råkat" byta jobb & fått helt hopplösa tider under den tidsperioden :smirk:

- helt renrasig men oreggad
troligt.. händer säkert men det här står i varannan annons ibland :devil:

- mamman är liten så det blir valparna också
Ofta i blandrasannonser på små hundar. Hmm men vad hände med pappans 50%..?

Och en smula offtopic men jag måste..
Mailen är lånad
Varför inte bara skriva att man inte svarar på mail, intresserade ombeds ringa? VEM lånar nåns mail i dagens samhälle? :angel:

Nån som har nån mer grej att tillägga?
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Men kan inte allergi bara dyka upp sådär?:confused:
Min halvlillebror blev allergisk för pälsdjur huxflux, hade kanin som vi hade haft i 7 månader när han började reagera.. Hade kaninen inne då..

Annars så håller jag helt och hållet med..
Många konstiga annonser där ute!
 
Sv: Skitsnack i annonser...

tidsbirst/allergi/ändrad arbetstid - när hunden ofta är runt året.
Konstigt nog är det ofta nån av ovanstående ord med i annonsen. Varför inte bara vara ärlig och skriva att man inte klarar av hunden? Eftersom att fallet så är oftast i de flesta fallen.
Får ett otroligt ryck på såna annonser.

Samma gäller stavfel i annonser, stör mig också på det :D
Har sett:
"Schaffer, scäffer, schefer, Rotweiller , rotwiller, råtweiller" men den sämsta är "Röttweiler" och i samma annonser står det ändå att hunden är SKK-reggad. Står inte rasen där kanske? Hur kan man då stava fel på hundens ras??!
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Annars är det som i vårat fall, min sambo kämpade på med sin allergi i 3 1/2 år innan han fick ge upp och vi vart tvugna att göra oss av med våran labbe:(
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Något som också är irriterande är när dom säljer blandrasvalpar...och det står inte i annonsen om VAD det är för raser i valparna:eek: :devil:

Igår tror jag det var, såg en annons där dom sålde en alaskan husky, men på bilden såg hunden mer ut som en vorsteh:eek: :confused:
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Rumsrena 8-veckors chihuahua. Imponerande!
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Igår tror jag det var, såg en annons där dom sålde en alaskan husky, men på bilden såg hunden mer ut som en vorsteh

Kan ju vara för att Alaskan Husky inte är en egen ras utan en blandning av ett flertal uthålliga raser lämpliga för drag och där ingår vorsthe bl.a :idea: :D
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Kan ju vara för att Alaskan Husky inte är en egen ras utan en blandning av ett flertal uthålliga raser lämpliga för drag och där ingår vorsthe bl.a :idea: :D

Jo, men det kluriga var att i annonsen var det en reggad hund i skk:confused:
Och sen vill man väl ändå veta vad det är för raser i den;)
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Annars är det som i vårat fall, min sambo kämpade på med sin allergi i 3 1/2 år innan han fick ge upp och vi vart tvugna att göra oss av med våran labbe:(

Sånt händer ju absolut, det tror jag verkligen. Men när det händer JÄMT vid hundarnas typiska trotsåldrar så undrar man.. särskilt eftersom det verkar vara otroligt mer vanligt med hundallergi hos de som skaffar hundar än allmänpopulationen :angel:

Håller med det där om blandraserna de inte skriver vad som ingår, så är det en bild på nyfödda små knyten.. är det månne en gissningslek där den som gissar rätt raser får sitta i skamvrån? :devil:

Nu ska jag sluta tönta mig, jag e nog trött :D
 
Sv: Skitsnack i annonser...

haft allvarliga funderingar jag med, men den roligast eller lustigaste var nog

chi-hua-hua korsning säljes, 25 % chi-hua-hua, 25 % *mins inte jag, och 50 % jack russell terrie
är inte det en jackrussell korsning då??? hehe och sen priset kan man ju diskutera haha
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Ja, men det skrev du inte först :D

Det var ju konstigt att den kunde vara reggad i SKK när det inte är någon godkänd ras..

Grejen med A.Husky är att man inte alltid vet vad den har för raser långt bak i leden, eftersom det avlas längre än 1:a generation..
 
Sv: Skitsnack i annonser...

- helt renrasig men oreggad
troligt.. händer säkert men det här står i varannan annons ibland :devil:

Min dvärgtax är renrasig, men oreggad:angel: Men de va för att han föddes upp av en privatperson med en reggad tik som parades med en reggad hane. Och man får registrera de 2 första kullarna. detta va 3:e kullen på 20 år. Så därför fick de inte regga:devil:
Men men, han är ju min älskade tax ändå. Kunde inte hittat bättre.

Och en annan sak! Chihuahuorna hittade jag några för över 20 tusen på blocket! jösses! Vem pröjsar de?
 
Senast ändrad:
Sv: Skitsnack i annonser...

Ja, men det skrev du inte först :D

Det var ju konstigt att den kunde vara reggad i SKK när det inte är någon godkänd ras..

Grejen med A.Husky är att man inte alltid vet vad den har för raser långt bak i leden, eftersom det avlas längre än 1:a generation..

Ibland hinner inte fingrarna med hjärnan:o

Jag hade då åtminstone velat veta vad föräldrarna var för nåt;)
Men det finns säkert folk som inte är intresserad av det.
 
Sv: Skitsnack i annonser...

Nja, sanning med modifikation. Man får visst regga dem, men man måste väl vara "uppfödare" så, dvs med kennelnamn och hela det köret.

//E
 
Sv: Skitsnack i annonser...

;)

Jag förklarade varför raserna kanske inte står med när en "Alaskan Husky" säljs..

Ska förklara lite tydligare:

Säg att vi korsar vorsteh + sibirian Husky m.f = Valpkull 1 ( Alaskan Huskys )

Samtidigt blir en annan kull valpar till av draghundstyp = Kull 2
( Alaskan Huskys )

Säg att en ur vardera kull paras = kull 3 ( 2 generationen )

Så fortsätter det så ....

Hänger du med på min förklaring nu ? :D
 

Liknande trådar

A
Övr. Hund Jag vill ha en hund. Riktigt mycket. Det är så illa att jag på senaste tiden till och med drömmer om hundar på nätterna. :crazy: (Inatt...
Svar
14
· Visningar
1 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp