Skit också !!!!!!!!!!

dobbis

Trådstartare
I går tyckte jag att Copyline var lite stel på hö bak,tänkte att hon kanske drattat/sladdat omkull i hagen vid ett race och kanske sträckt sig,då jag inte såg någon svullnad,sår eller annat.
Idag hade hon en lite svullnad på insidan av hasen vid lunchtid,tog in dom pga analkande åskväder,då haltade hon men linkade på.
Nu i kväll är hon svullen på både in o utsida,som att klämma på en vattenfylld ballong,tempade 40,1 grad,vet.kontaktades redan innan jag tempade (älskat jourvet,dom lever enbart på mig tror jag :mad: ) har gett henne butta i filmjölk och väntar nu på att vet.ska komma o spruta pencillin.
Hur svårt ska det vara att få vara glad och bara njuta av sitt stoföl :cry:
Någon som har någon ide,diagnos,förslag på vad elände jag nu råkat ut för ????

Sv: Skit också !!!!!!!!!!

skulle gissa på sträckning i hasleden med vätskeutgjutelse, eller vad det nu heter... Håller tummarna för er!!!!

men :( inget skit nu när bebban äntligen är här :(

Hur har det gått? Har ni hittat nåt?

I morse,tack vare den mycket aggresiva behandlingen under gårdagskvällen (vi pumpade henne full med allt) så mötte jag en mycket pigg,bockande raceande i boxen unge :bump::banana: tack o lov!
Så ingen hälta,pytte svullnad så det blev inget smärtstillande,bara hippotrim och grimma på under bock,båkåtkast och en massa spring i en alldeles för stor box :mad:,så går det när man överdimensionerar :o önskade mig en 12kvm box istället för dom ca 30-40kvm :idea:

Nu är dom ute och i kväll får dom komma in för pencillin sprutning.

Vad härligt glad man blir när man läser att det var så snabbt övergående:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka