Skimmelschampo

J

Jenna

Vilket är det effektivaste skimmelschampot? Har en viting som är otroligt skitig av sig. Har testat Quick Silver, gillade det starkt men har även hört att det ska finnas två andra schampon som är helt suveräna. Carr & Day & Martin's "Dream Coat" och Bright White. Hur är de jämfört med Quick Silver? Vem är tillverkare för det sistnämnda? (Bright White). Har sökt på detta schampo men jag får bara fram schampon för hundar och katter. Är det det schampot ni använder eller?

Sv: Skimmelschampo

Det finns ett Bright White för hästar också, det är jättebra. Starkt lila i färgen! Det är bättre än Dream Coat, antagligen för att färgen är så stark. Vet tyvärr inte vem som är tillverkare.

Jag använder "Blue Frost Whitening Shampoo & Conditioner" ifrån Fiebing. Det är ett blått schampo, finns på ganska många olika affärer (bland annat Granngården), och jag tycker att det är jättebra! :)

Centaur - har sökt på brightwhite nu och hittar verkligen ingenting, däremot så fann jag ett schampo för hästar som heter White'n bright. Kan det vara det och att du möjligtvis ha kastat om bokstäverna lite? Flaskan var svart (tror jag) med ett hästhuvud på.

Hm jag tror inte det, den jag hade var genomskinlig med vit kork och en tecknad vit häst på.

jag vet en i mitt stall som har en skimmel och den tvättar hon med YES sensetive... (många andra i mitt stall som tvättar sina hästar då bruna) men dom blir jätte rena! man måste bara skölja av det ordentligt:)

Veredus har ett också tror det heter Blue Snow eller liknande (säljs genom Euiline) tycker nästan det är bättre än Quick Silver efter att ha använt båda. På lukten kan man nästan gissa att det är sprit eller liknande i det också.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka