skimmelfläckar..

C

cavat_best

ngn som har ngt tips om hur man får bort fläckarna på skimmlar? :rofl:

Sv: skimmelfläckar..

head and shoulders? människoschampoo? :crazy:

Jag brukar använda ryktsten, eller en blöt svamp med bara vatten på, funkar utmärkt. ;) Eller så finns det ju torrschampo att bara spraya på och gnugga lite så försvinner det.

Kram Fia

ja det funkar jättebra men du späder ut det i en hink med vatten o sen tar du ex en svamp o gnuggar in det med

okej.. kan testa.. ska shampot va kvar eller ska man ta bort d? :bump:

ryktsten, diskmedel och torrshampoo för skimmlar = :bow:

Diskmedel?Blir inte typ man och svans väldigt sprött av det?Nyfiken i en strut!

Stäm i bäcken...jag har torvbotten och halm ovanpå torven suger upp pisset bra och bra med halm på det så blir det inte så många fläckar och så ofta...... :crazy: annars håller jag alla om ovan.
Att man föll för en avblekbar.... :smirk: :smirk:

Skimmelspray funkar jättebra. Bara att spraya på och gnugga lite så är det borta. Fast man kan ju undra vad det innehåller...

Jag hade lite bråttom när jag skulle fixa till min svarta häst innan en träning och tänkte att sprayen borde funka för att ta bort smutsfläckar även på henne. Jag sprayade på och smutsen försvann, det gjorde även färgen... :crazy: Pälsen blektes och blev brun istället för svart där jag sprayat.

YES Diskmedel är perfekt. SKITEN rinner av och din häst blir vit som snö

evasarius skrev:
YES Diskmedel är perfekt. SKITEN rinner av och din häst blir vit som snö

Är diskmedel så bra för hästen då? :rofl:

jag behöver oftast bara ryktsten... :cool:

pallas_athena skrev:
skimmelshampo eller head and shoulders,eller ryktsten funkar bra på mina skäckar

ursäkta att jag kommenterar , men Head and shoulders?håll er till hästschampo!

Liknande trådar

Hemmet Gnuggat i en halvtimme med svinto på en plåt med en fläck som inte går bort. Förmodligen inbränt på något vis. Går det att få bort på...
Svar
10
· Visningar
461
Senast: MiaMia
·
Hemmet Jag ska ha visning av lägenheten imorgon och upptäckte nyss en intorkad, lös, hundskit på parketten. 😳 Jag har jobbat kvällar och har...
Svar
1
· Visningar
402
Senast: Seaside
·
Kläder & Bli fin Jag ska ha min mormors brudklänning under en del av bröllopsfesten :). Men, den har varit på kemtvätt utan att alla fläckar gick bort...
2
Svar
22
· Visningar
1 853
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har en dyna för min balkongsoffa. Tyvärr så krävs det bara lite vatten för att det ska bli stora fula fläckar. Ena sidan är full av...
Svar
3
· Visningar
455
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30