Re: Blir han skimmel?
Welsh - Kritvita på två månader??? Din attans lyckost =) Nä, skämt åsido, jag ville min dam (skm född fux, jag hade önskat mig en fux) skulle skimla lååååååångsamt. Det tänkte inte hon, så då bestämde jag mig raskt för att hoppas på att hon tänkte skimla SNABBT, och hon gick ut bra, men nu är hon rödvitstickelhårig och tycker nog det är rätt fint för där står vi
Än är det mer rött än vitt, men det finns INGEN färg jag hatar så mycket som "rödskimlar". Och jag ser framför mig hur hon i flera åååår kommer se ut som fan
Valacken såg ut som fan när han var fyra, när han var sju var han KRITvit (utom knän & haser som är lite grå). Jättefint och jag gick och myste över att han skimlat klart ganska fort. Sen kom prickarna..och mer prickar..och mest prickar.. Så fort man vänder ryggen till så får han 1 miljon nya flugprickar. Jag sa inte att flugskimmel är den färg jag tycker näst sämst om va?
Sen, hur man bär sig åt för att få TRE flugskimlar (varav två är mina) i stallet när man inte ens tycker om färgen, det är en annan historia =)
Fast naturen har räknat ut det smart, när de är flugskimlar har man fäst sig vid dem för lääänge sen och tycker de är finast i världen iaf