Skillnad på Amigo och Mio?

Problematisk

Trådstartare
Jag vet att Mio är budgetversionen av horsewares täcken, men vad och hur stor är skillnaden?
Tänker främst på de ofodrade regntäckena? Håller de tätt lika bra? Är passformen olika.
Sedan såg jag även att tunna stalltäcken (tror båda heter stable sheet 0 g), vad är skillnaden där? Mios vet jag är väldigt mjukt i tyget, är Mio lika?

Har tyvärr ingen butik i närheten med vettigt utbud, så jag kan inte kolla och känna själv.

Köpte ett stalltäcke, Mio. En häst som aldrig rivit sönder ett täcke på fem år hade sönder det efter någon dag i hagen (under vanligt täcke). Så, inte värt dom hundralappar man tjänar.

Har dock ett 200gr utetäcke som är helt ok.

Men jag skulle välja vanliga Amigo alla gånger.

Köpte ett stalltäcke, Mio. En häst som aldrig rivit sönder ett täcke på fem år hade sönder det efter någon dag i hagen (under vanligt täcke). Så, inte värt dom hundralappar man tjänar.

Har dock ett 200gr utetäcke som är helt ok.

Men jag skulle välja vanliga Amigo alla gånger.

Jag har/har haft några stalltäcken från Mio, men mina hästar har (peppar peppar) inte haft sönder dem :) Har haft ett utetäcke också, 200 g, men det använde jag typ två dagar så kan inte säga så mycket om det.

Men är det tyget som är klenare på Mio då? Mina hästar är rätt försiktiga av sig, och den som behöver nytt täcke är bossen i hagen så risken att någon ska bita i det är väldigt liten :)

Jag har/har haft några stalltäcken från Mio, men mina hästar har (peppar peppar) inte haft sönder dem :) Har haft ett utetäcke också, 200 g, men det använde jag typ två dagar så kan inte säga så mycket om det.

Men är det tyget som är klenare på Mio då? Mina hästar är rätt försiktiga av sig, och den som behöver nytt täcke är bossen i hagen så risken att någon ska bita i det är väldigt liten :)
Ja, det är sämre kvalitet på tyget.

jag känner ingen skillnad mellan mitt mio (ett ofodrat som är marinblått på ryggen och beige nedersta biten) och amigo, också ofodrat. Liksom i tyget. Tycker ev att mio-täcket är lite "grundare" i bålen än amigo. Jag kanske bara haft tur men miot har blivit lika massakrerat som amigona. Håller även lika tätt.

Jag vet att Mio är budgetversionen av horsewares täcken, men vad och hur stor är skillnaden?
Tänker främst på de ofodrade regntäckena? Håller de tätt lika bra? Är passformen olika.
Sedan såg jag även att tunna stalltäcken (tror båda heter stable sheet 0 g), vad är skillnaden där? Mios vet jag är väldigt mjukt i tyget, är Mio lika?

Har tyvärr ingen butik i närheten med vettigt utbud, så jag kan inte kolla och känna själv.

Jag har till 90% bara Amigo täcken i hela min garderob, men har två par av de ofodrade Mio regntäckena och de håller regn lika bra som Amigo. Det som skiljer är hållbarheten i materialet så har man hästar som leker och biter i täckena håller de inte. Min häst och kompisen gör aldrig det så då funkar de superbra.

Stalltäcket är inte hållbart. Stor skillnad mot Amigo insulator- haft mitt i snart 10 år och det är fortfarande fräscht. De vänner jag har som köpt Miot har det varit trasigt efter rätt kort period. (Ytterfodret rivs sönder och vadderingen väller ut).

Har själv undrat vad som är skillnaden mellan Amigo Hero och Mio, hittade efter en del googlande svaret att Mio bara är regntätt ner till färgskiftningen på sidorna. Kan dock inte minnas vart jag hittade denna info eller garantera sanningshalten i den :p

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
9 100
Senast: Camigween
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar