Skillnad nu och då i hullet.

S

soffii

Kanske någon minns, hade en tråd förut om ett budjonny sto jag nyss tagit på foder, som led av proteinbrist. Här är de gamla korten, tagna nästan två veckor efter jag tagit henne på foder (9.11-07)

http://www.pixbox.se/pic_show_id16295151.html

Var ute och tog lite halvdåliga bilder idag (började bli mörkt + dåligt med batteri i kameran) men fick några iaf. Hur tycker ni hon ser ut i hullet nu? Jag menar inte muskelmässigt, hon har lite svårt att bygga muskler i bakänden efter en skada, utan bara hullet. Jag har inte gjort så mycket med henne sedan jag tog henne heller, ridit ca 5 dar i veckan men mest skritt och lite trav, och ofrivilliga galoppturer då hon har börjat bli het nu igen. :D Skulle hon behöva gå upp ännu mera i vikt eller fattas bara muskler nu? Efter uträkningar väger hon ungefär 505 kilo, hon är ca 75 % fullblod.

http://www.pixbox.se/pic_show_id18806179.html

Hon kanske ser lite "lurkig" ut, men hon är oryktad och rullat sig i dynga som vanligt. :p

Sv: Skillnad nu och då i hullet.

Jag tycker hon ser ut att ha ett gott hull,nu är det bara att bygga muskler,vad menas med budjuponny:confused:

Budjonny sto skulle det visst stå.....Vad är detta?.

Okej, låter ju fint. :)

Är det budjonny sto eller budjonny du inte förstår? Hon är ett sto och tillhör rasen Budjonny. :D en rysk ras, ganska mycket fullblod. Kanske lite knasigt att skriva budjonny sto.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Budjonni

Ja, hon var ju inte vacker på första kortet....

På de andra tycker jag hon ser ut att vara i normalhull, lite bukig och omusklad men annars välmående:idea:

gud vad kantig hon var på de första bilderna! :eek:

Nu ser hon ju betydligt trevligare ut :)

Ok,då förstår jag,spännande med lite annorlunda raser.Vad har du tänkt ha henne till,hoppning-dressyr?.

Jag tänkte ha henne till lite av varje, beroende på hur mycket hennes ben klarar av, hon hade en ganska svår skada förra vintern i ena bakbenet + att hon verkar ha spatt. Men jag har pratat med ägaren så vi skall åka till klinik och röntga så får vi se vad hon håller för! Damen är ju ändå 20 år också så man får väl ta det lite lugnt även om det finns en massa krut i henne. :p

Och roligt att ni andra tycker hon ser bättre nu också! :) Ägaren är också nöjd och trodde aldrig hon skulle bli i sånt skick igen.

Liknande trådar

Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 684
Senast: Skugga
·
Foder & Strö Min häst behöver gå upp i vikt, är ett 5 årigt fullblod, har gått på banan tills för ca 6 månader sen och vi har haft henne ca 1 ½ månad...
Svar
17
· Visningar
4 186
M
Foder & Strö Jag har ett dräktigt sto som är lite tunn och jag vill få upp henne i hull nu innan hon är högdräktig (ska fölsa sista veckan i juli)...
Svar
7
· Visningar
1 318
Senast: -moa-
·
S
Hästvård Jag har nyss tagit ett 19-årigt budjonny sto på foder. Har haft henne 2 veckor nu. Eftersom hon stått på en ridskola som inte har...
2
Svar
33
· Visningar
3 278
Senast: soffii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar