skillnad långhår och korthår...

Nominous

Trådstartare
fins det nån skillnad i allergi på långhåriga och korthåriga katter??
jag är lite allergisk mot korthåriga katter, men jag är även allergiskt mot hundar med fällpäls och feta pälsar. fäller en långhårig katt pälsen?? eller är det som en klipphund?

har hittat världens sötaste kattunge som är långhårig.. :love:

hur stor är risken att en katt klöser på möbler om den är ensam på dagarna. finns det nån ensamhets "regel" på katt som på hund? bryr sig en katt lika mycket som en hund om den lämnas ensam?

// en som kan nada om katter.. :D

Sv: skillnad långhår och korthår...

lägger in en bild på goingen..

Tref+hona.JPG

Vilken söting:love:

Jag är väldigt allergisk mot katt:crazy: Allra helst mot korthåriga, de långhåriga tål jag mycket bättre.

Idag bor jag med två långhåriga och en korthårig, jag lever än och kan andas bra:D

Katter klarar sig i regel bra ensamma, men risken är ändå stor att den blir överenergisk om den får vara själv länge. En kompis är alltid bäst.
Självklart fäller katter också.
Huruvida den kommer klösa på möblerna är inget som går att säga, risken finns alltid. Men med bra uppfostran och bra klöspelare så är risken mindre. Dock går det aldrig att garantera.
Angående din allergi så är det nog bäst att gnugga händerna på katten och sen klia sig i ögonen. Alternativt ta med ett örngott och ta på katten med, och sen sova på det. Jag tror det är stor risk att du reagerar, men testa ordentligt med alla sätt först innan du tar hem katten.

Katten är vekrligen supersöt :love: Däremot kommer det ljusa på det svarta att försvinna med tiden, och kattungen bli "bara" svart och vit.

Katter klarar sig i regel bra ensamma, men risken är ändå stor att den blir överenergisk om den får vara själv länge. En kompis är alltid bäst.
Självklart fäller katter också.
Huruvida den kommer klösa på möblerna är inget som går att säga, risken finns alltid. Men med bra uppfostran och bra klöspelare så är risken mindre. Dock går det aldrig att garantera.
Angående din allergi så är det nog bäst att gnugga händerna på katten och sen klia sig i ögonen. Alternativt ta med ett örngott och ta på katten med, och sen sova på det. Jag tror det är stor risk att du reagerar, men testa ordentligt med alla sätt först innan du tar hem katten.

Katten är vekrligen supersöt :love: Däremot kommer det ljusa på det svarta att försvinna med tiden, och kattungen bli "bara" svart och vit.

okej tack.och angående färgen så har hon börjat blivit röd nu sista dagarna! så uppfödaren tror hon blir trefärgad. :love:

usch det är mycket att tänka på. och varför ska man vara allergiker!!! :mad:

Liknande trådar

Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 547
Senast: Asko
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 774
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama