Skicka tillbaka till avsändare

BernT

Trådstartare
Hur gör jag om jag vill skicka något tillbaka till avsändare? Har fått ett paket jag INTE beställt. Använder man deras egna retursedel kostar det 98kr och jag vägrar betala för något jag inte beställt.

Paketet är för tjockt för att bara stoppas i brevlådan. Kan jag lämna in det hos postombud? Eller får jag betala då med? Har kryssat över min adress och skrivit åter avsändare.

Du måste kontakta avsändaren, antar det är ett företag, och säga att du inte beställt och be dem ordna upp saken.

Hur gör jag om jag vill skicka något tillbaka till avsändare? Har fått ett paket jag INTE beställt. Använder man deras egna retursedel kostar det 98kr och jag vägrar betala för något jag inte beställt.

Paketet är för tjockt för att bara stoppas i brevlådan. Kan jag lämna in det hos postombud? Eller får jag betala då med? Har kryssat över min adress och skrivit åter avsändare.
Testa att lämna det hos närmaste postombud. Men om de inte tar emot det så får du nog kontakta avsändaren

Du måste kontakta avsändaren, antar det är ett företag, och säga att du inte beställt och be dem ordna upp saken.

De svarar inte på deras telefonnr och deras mail funkar inte (mailen kommer tillbaka som ej levererat). Sjukt oseriöst företag.

Har du hämtat ut paketet? Eller är det ett stort brev? Har du skrivit under nån avi?
Jag skulle aldrig skriva under en avi på ett PAKET jag inte beställt.

Har du hämtat ut paketet? Eller är det ett stort brev? Har du skrivit under nån avi?
Jag skulle aldrig skriva under en avi på ett PAKET jag inte beställt.
Inget av det såklart? Det landade i brevlådan. Det är dock för stort/tjockt för att läggas på postens brevlådor (det är väl typ 2-3 cm max i höjd).

Inget av det såklart? Det landade i brevlådan. Det är dock för stort/tjockt för att läggas på postens brevlådor (det är väl typ 2-3 cm max i höjd).

Då hade jag lämnatänkt in det hos närmsta ombud så lägger de i säcken.
Så gör jag med alla skrymmande brev.

Då hade jag lämnatänkt in det hos närmsta ombud så lägger de i säcken.
Så gör jag med alla skrymmande brev.

Ska testa imorgon. Tror inte det kommer gå utan att betala för det. Kanske kan be brevbäraren ta med det när den tömmer postlådan annars :p

Ska testa imorgon. Tror inte det kommer gå utan att betala för det. Kanske kan be brevbäraren ta med det när den tömmer postlådan annars :p

Fast ligger inom gränsen som skrymmande brev ska det ju inte vara några problem.
Här frågar de inte ens. Jag går bara inte och be dem lägga i säcken när det inte går i lådan.

Fast ligger inom gränsen som skrymmande brev ska det ju inte vara några problem.
Här frågar de inte ens. Jag går bara inte och be dem lägga i säcken när det inte går i lådan.

Tänkt mer att de kommer gnälla på att jag inte satt på frimärken eller liknande. Har skrivit åter avsändare och så står deras adress högst upp på paketet. Äsch jag testar imorgon.

Tänkt mer att de kommer gnälla på att jag inte satt på frimärken eller liknande. Har skrivit åter avsändare och så står deras adress högst upp på paketet. Äsch jag testar imorgon.

Det gör jag aldrig när det är åter avsändare.
Lycka till :)

Är ju inga problem att lägga på det skrymmande brevet hos ett ombud. Ombuden har inget ansvar i hur kunden frankerat sin post. Problemet blir ju att mottagaren måste lösa ut det. Gissar att det kommer inte ett oseriöst företag att göra. Sen kommer det komma en påminnelse på att betala för varan.

Men alltså, är du inte intresserad av att veta vad som hänt?
Företag skickar ju inte bara ut paket till folk utan anledning. Har någon annan beställt i ditt namn eller är det någon som försöker luras. Jag tänker att om de bara postat paketet till dig vet de ju inte om du fått det heller inte och då kan de ju heller inte kräva dig på pengar. Behåll paketet och gå vidare i livet är mitt råd. Om de inte ens svarar på mail kommer de ju inte att kräva dig på pengar.

Men alltså, är du inte intresserad av att veta vad som hänt?
Företag skickar ju inte bara ut paket till folk utan anledning. Har någon annan beställt i ditt namn eller är det någon som försöker luras. Jag tänker att om de bara postat paketet till dig vet de ju inte om du fått det heller inte och då kan de ju heller inte kräva dig på pengar. Behåll paketet och gå vidare i livet är mitt råd. Om de inte ens svarar på mail kommer de ju inte att kräva dig på pengar.

Håller med. Hade skickat mail och meddelat att jag fått något jag inte beställt och bett dem ordna med returen.

Får jag ingen returetikett får jag väl behålla skiten efter en påminnelse eller så.

Här har postmord briljerat igen.
Jag beställde en grej, och när jag inte fått den inom rimlig tid mailade jag företaget. De kunde ge mig uppgifter så att jag kunde hämta ut paketet på ombud eftersom jag inte varit hemma vid leveransförsök och paketet inte gått ner i lådan. Toppen, problemet löst och jag hämtade ut paketet.
Igår, den 10 maj, fick jag en avi och en påminnelse om att paketet inte kunde levereras och skulle hämtas hos ombud senast den 10 maj annars gick det i retur :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 156
Senast: Nixehen
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 493
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kommit till skott och beställt medicin till mig själv online. Borde få det senast torsdag. Jag har också kommit till skott och...
Svar
9
· Visningar
1 069
Senast: IngelaH
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 937
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar