Skicka till Danmark

Centaur

Trådstartare
Måste returnera ett par ridbyxor pga att sömmen släppte efter 2 ridpass. De är från ett danskt företag. Men det verkar bli en stor förlustaffär, posten vill ha minst 180 kr. Finns det något billigare sätt att skicka dem på?

Om det är en reklamation (vilket jag förstår det som att det är) ska företaget betala returfrakten. Förutsatt att du beställt dem via en hemsida och fått dem hemskickade. Men du kanske har köpt dem i en affär i Danmark?

Har du reklamerat varan och varit i kontakt med företaget? Annars, börja med det.

Om det är en reklamation (vilket jag förstår det som att det är) ska företaget betala returfrakten. Förutsatt att du beställt dem via en hemsida och fått dem hemskickade. Men du kanske har köpt dem i en affär i Danmark?

Har du reklamerat varan och varit i kontakt med företaget? Annars, börja med det.

Ja, det har jag. De svarade bara att jag skulle skicka tillbaka dem. Fick ingen fraktsedel. Har beställt från en webshop.

Reklamation og returfragtbrev. De flesta webshops här i DK skickar med returfragtbrev så att man gratis kan returnera varorna. Säg till om du behöver hjälp med kontakt på danska ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag trodde aldrig att det här problemet skulle uppstå! Jag går på semester om två veckor och har inte någon plan för min första vecka...
2
Svar
30
· Visningar
1 306
Senast: Rie
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
581
Senast: Fideli
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar